A közelmúltban bombaként robbant a hír: a Harley-Davidson nyolc szó szerint és minden ízében vadonatúj Softail modellel robban a piacra 2018-ban – és csapja arcul a versenytársait. A világpremier másfél hónapja volt, ma pedig hazánkban is bemutatkozott a valóban forradalmi paletta. A cég hazai bázisán holnaptól – amikor amúgy is nagy lesz ott az élet – mindenki megcsodálhatja őket. Érdemes is, mert élőben sokkal – vagy még inkább – jól néznek ki, mint a monitoron. A mai sajtótájékoztató főként arról szólt, hogy ez a forradalom valóban hatalmas lépés az amerikai márka részéről.
“Attól Harley-Davidson a Harley-Davidson, hogy nagyon jó élmény vele motorozni. A Dyna és Softail család összeolvadásából megszületett új cruiserek a motorosok következő generációját célozzák. A motorozási élmény egészen új dimenzióját tárják fel, a legendát új utakon keltik életre. A tradicionális V2-es erőforrást merész formákkal felöltöztetve és innovatív technológiával felszerelve alkották meg az új Softail platform motorjait.” – hangzott el a sajtótájékoztatón Dobai Dánieltől, a Harley-Davidson Budapest Cégvezetőjétől.
“Az elkövetkezendő tíz évben száz új modellt tervez piacra dobni a Harley-Davidson. A termékfejlesztési projekteket és a már bemutatott új modelleket látva valóban a legenda újjászületésének vagyunk tanúi. Dinamizmus, könnyebb dönthetőség, új felfüggesztés, nagyobb és egyenletesebb teljesítményű olajhűtéses Milwaukee-Eight motorblokk. Mindez egy vadonatúj Softail vázba szerelve. A stílus, a kényelem és a teljesítmény terén is forradalmian új motorok születtek.” – mondta Rapkay Zoltán műszaki vezető, aki szokása szerint inkább a műszaki tartalomról beszélt.
Dobai Attila sokkal inkább érzelmi oldalról közelítette meg a sokakat mellbe vágóan merész Harleykat. Első gyermeke születésével hozta párhuzamba. Mint valamennyi kisbaba, ő sem tűnt szépnek első pillantásra – aztán persze néhány nappal később már gyönyörű volt. Mint mondta, a motorok első fotóktól egészen elhűlt, de mióta élőben megpillantotta őket, már teljesen más a véleménye. “Mint tradicionális motorosnak, számomra az új formák elég vadnak tűntek. Majd amikor élőben is megérkeztek a motorok, már az én szívemet is azonnal meghódították. Menni velük pedig egészen csodálatos élmény!”
Nos, ez utóbbit én is nagyon várom – reméljük még idén megkapunk tesztre egyet a nyolc újdonság: a Fat Bob, a Fat Boy, a Breakout, a Street Bob, a Softail Slim, a Softail Deluxe, a Heritage Classic és a Low Rider modellek közül. Mert a gépek vitán felül hódító útjukra léptek – a fejlődéssel pedig lépést kell tartani!
Cimkék:
Nicky Hayden az idén nyáron végzetes kerékpár balesetet szenvedett. Lezárták a vizsgálatot és elérhetővé tették a jegyzőkönyvet.
Elolvasom »Anno mind az ázsiai, mind az európai piacon nagy siker volt a Yamaha RD350. Most a japánok az XSR300-al próbálják megismételni ezt a sikert.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »