November 9-12 között EICMA. Újdonságokról próbálok elmélkedni. A jelen gondolatmenetben szereplő márka legnagyobb (európai) konkurense korábban már kiadott egy jövő évre várható frissítésekkel alaposan megszórt közleményt. Viszont tudjuk, hogy korábbi évek gyakorlatából kiindulva több lépcsőben csepegtetik információkat és van olyan szegmens, amiről most nem ejtettek szót. Biztosan lesz még tőlük meglepetésben részünk – na de vajon mivel készülhet “válaszként” a KTM?
Az osztrákok várható – vagy általam várt – újdonságai könnyebben behatárolhatóak. Nagy “meglepetésükről” korábban készült lesifotók már megjelentek. Most mégis azon modellváltozatok sokszínűségére próbálok fókuszálni, amelyek jövőre már a bemutatótermekben megtekinthetőek, kipróbálhatóak és megvásárolhatóak is lesznek. Először is nézzük a jelenlegi utcai, európai piacon kapható modelljeik áttekintését:
125 ccm
11kW/15LE |
390 ccm
32kw/44LE |
690 ccm
54kW/73LE |
1’090 ccm
92kW/125LE |
1’290 ccm
118kW/160LE |
|
Travel | 1090 Adventure és S | 1290 Adventure S, R és T | |||
SportsTourer | 1290 Duke GT | ||||
Naked | 125 Duke | 390 Duke | 690 Duke és Duke R | 1290 SuperDuke R | |
Supersport | RC125 | RC390 |
A Mattighofenieknek legnagyobb várható dobása a 790 típusszámmal megjelölt motorblokk lesz. Pontos teljesítményről és egyéb paraméterekről elvben minden “kiszivárgott” – de biztos mindez csak a bemutató után lesz. Ami szinte tuti, hogy először csupasz változatban kerül bemutatásra, és a következő évben lesz Travel kivitelnek nevezett terepesebb- vagy crossover változat. A modell legnagyobb konkurense a szintén azokban az időkben (vagyis november 9-12 között) bemutatkozó BMW F850GS lesz. Az első összehasonlító tesztet gondolom vár várják a márkák főhadiszállásain – meg a szerkesztőségekben is.
Tavaly került bemutatásra az általuk Travel-nek nevezett – kereskedelmi elnevezésben Adventure – kategória legújabb fejlesztése. Mivel akkor szó szerint mindent belepakoltak, ami létezett, ebben az évben valószínűleg itt nem fognak nagyot villantani. Sokkal kézzelfoghatóbbnak tűnik, ha az 1090-es blokkot és a GT modellt rakjuk össze fejben. Az 1290 Duke GT-vel szemben ez a hétköznapi motoros igényeihez közelebb állhat. Feleslegesen több lóerő helyett alacsonyabb fogyasztás és ár – vagyis a BMW R1200RS és RT közvetlen vetélytársát láthatjuk benne. Főleg abban az esetben, ha a teljes elektronikát is megkapja a csúcsmodelltől – de mondjuk a színes kijelző majd csak egy-két évvel később, a modellfrissítéskor lesz elérhető. 125 lóerő és 4,7 millió forint környéki vételár a konkurenciához mérten vállalható lenne 1090 GT névvel. A váz megvan, a blokk rendelkezésre áll, a fejlesztési költségek hamar megtérülnek.
A 390 Adventure kivitel elsőre szokatlanul hangozhat. Mégis a Honda CB500X nagy sikert aratott nálunk is – és ez a szegmens mindenhol rohamosan fejlődik. Kisebbek, de ott állnak és keresik a vásárlók kegyeit a Kawasaki Versys 300 és a BMW G310GS amelyek a meglévő elemek párosítása mellett a távol-keleti gyártással párosulva kedvezőbb árral jelentkeznek. Az indiai gyártásban pedig a KTM komoly múlttal rendelkezik.
Ez eddig csak elmélkedés. Másfél hónap múlva már tudni fogjuk, melyik gyártó órára pontosan mikor kezdi sajtótájékoztatóját, amelyet élőben is láthatunk. Ez csak egy márka. A motorpiacon jelenleg fej-fej mellett vannak a Mattighofeniek és a Müncheniek. Bízunk benne hogy a legnagyobb győztes mi, vagyis a vásárlók leszünk!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »