Annak idején, amikor olvastam Aldous Huxleynak a Szép új világ című könyvét, akkor egy kicsit hasonlóan képzeltem el a jövő kevés megmaradt, földön használatos járműveinek egyikét, mint ahogy a kínai mérnökök megálmodták a 800 köbcentis cruiserüket. Csak éppen ez most van, itt a szemünk előtt. Ez pedig két dolgot jelenthet. Az egyik, hogy nem elég elrugaszkodott a fantáziám ahhoz, hogy elképzeljek valami, ami a XXVI. századi Londonhoz illik – vagy azt, hogy mi már most a jövőben élünk, ami igazából csak nézőpont kérdése. Csupán egyetlen apró zavaró tényező akad. Egy macskaszőrszál került az egyébként imádott, másnaposságűző csípős-savanyú levesbe.
Az, hogy ugyanez az érzés, ugyanezek a gondolatok egyszer már elfogtak engem. Néhány évvel ezelőtt, méghozzá a Suzuki M800 Intruder kapcsán. Persze mai szemmel már sokkal kevésbé tűnik futurisztikusnak a betolakodó, aminek a fantázianeve kapcsán mindig felteszem magamban a kérdést. MIÉRT? A hülye névválasztást leszámítva – ami saját összeesküvés-elméletem szerint már Suzuki hagyomány – annak idején az akkorát ütött, mint Papp László a szombati ebéd után. De ugyanezt a hatást ma már nem váltja ki. Mint ahogy az új kínai csopperkrúzerpowerpéniszduzzasztó sem.
A maga 800 köbcentiméteres blokkjával itthon még sokan ráaggatnák a kezdő, vagy csajmotor jelzőt – nagyon hibásan -, mégis ezzel valószínűleg az egyik legnagyobb kínai motor lesz a piacon. A nevét ennek ellenére még nem tudjuk, csak azt, hogy egy Gaokin gyártmányról beszélünk. Pontosítok. Többnyire egy Gaokin gyártmányról beszélünk, hiszen a motor kísértetiesen hasonlít egy korábbi Motrac által bemutatott koncepcióra. Ezen senki ne akadjon fel, a kínai vállalatok esetében az ilyesmi előfordul: egy-egy közlekedési termék eredete gyakran szerteágazó.
Nem szeretem, ha valakinek még a szar is ízetlen, így megpróbálom a pozitívumokat, a szép részleteket kiemelni. Eltalált és szép megoldás, hogy nem központi hátsó rugóstagot használtak, ez meglepően jól áll a motor stílusának. Ezen kívül szépek a küllős kerekek. A hátsó sárvédőn pedig az a LED-es féklámpa kísértetiesen emlékeztet a Battlestar Galactica cylonjaira, ami ugyan kellemesen felidézi az egyik legkedvesebb sorozatemlékem, mégis legnagyobb jóindulat mellett is maradjunk annyiban, hogy érdekes. A blokk függőleges mű-hűtőbordái viszont tényleg elég jól passzolnak a többi részlethez. A teljesítmény várhatóan 60 lóerő lesz, ami nem tér el nagyon a kategória többi képviselőjétől. Attól mindenesetre ne nagyon féljünk, hogy elárasztják útjainkat ezek a gépek, hiszen az ázsiai forgalmazáson kívüli jövőről nem sokat tudunk jelen pillanatban.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »