Jöjjön listánk legkisebb lökettérfogatú példánya: az olasz soros hathengeres csupán 750-es blokkal készült! 1972-ben mutatkozott be, és igazán fontos példánya felsorolásunknak, hiszen ez volt a világ első sorozatban gyártott hathengerese. 1979-ben váltotta le 900 köbcentiméteres utódja. Habár ez a legkisebb hathengeres, ma a fennmaradt példányok elképesztően magas összegért cserélnek gazdát.
Jöjjön ismét egy a Nagy H palettájáról: a Rune igazi unikum! Limitált darabszámban készült és kizárólag Amerikában forgalmazták. Ugyanazt a hathengeres boxert és hajtásláncot használja, mint a GoldWing, de teljesen új kasznit és formatervet kapott. A klasszikus cruiser stílust ötvözi a modernséggel és egy arrafelé egyáltalán nem megszokott technikával. Igazi gyöngyszem!
Jön a lista vitán felül legmodernebb és műszakilag legkomolyabb darabja. A bajor sorhatos 2011-ben szó szerint berobbant a piacra: 160 lóereje és 175 newtonméter forgatónyomatéka a hozzá társított futóművel és felszereltséggel azonnal az élmezőnybe repítették. A GT változat mellett azonnal megjelent a “luxusabb” GTL is, amely üléspozíciójában is eltér az alaptól. A bagger-hullámot meglovagolva pedig éppen napjainkban lett kapható a B változat, amely némileg módosult külsőt hordoz azonos beltartalom mellett.
A hathengeres hullám hőskorában, 1979-ben kapcsolódott be ebbe a különleges, elit mezőnybe a Kawasaki. Akkor modern, vízhűtéses, 1’286 köbcentiméteres blokkja 120 lóerőt adott le, vagyis igazi erőgépnek számított. Ehhez kellően nyers megjelenést is kapott, így igen sikeres lett. Manapság még viszonylag megfizethető áron lehet hozzájutni, így ha egy történelmi hathengeresre vágysz, érdemes errefelé keresgélni.
Egyetlen motor sem kényszerít olyan erőszakkal hengereinek összeszámlálására, mint a Honda CBX. A világ egyik legcsodálatosabb leömlő-sora, amit valaha készítettek! 1’047 köbcentiméteres, léghűtéses erőforrása ugyan csak 105 lóerős, mégis a motorgyártás teljes történelmének egyik legszebb blokkja! 1978-ban jelent meg és külseje mellett hangjával is világhírre tett szert. Azt hiszem kevesen vitatkoznak vele, hogy ez a motor teljesen megérdemli az első helyet a hathengeresek között!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »