A Redshift már az Alta második modellje, hiszen az erősen motocross beütésű MX változat már 2015 végén elérhető volt a nagyközönség számára. Egy gond volt vele, mégpedig az, hogy közúton nem lehetett legálisan használni.
A Redshift SM viszont (jogi szempontból) teljesen alkalmas lesz a közúti közlekedésre és ha hihetünk a pletykáknak, lesz egy tracker stílusú gép is. Hogy honnan a hirtelen lendület? Az Altának sikerült összegyűjtenie több mint 27 millió dollárt, amiből azért valószínűleg fejlesztésre is maradt egy kevés.
Amerikában már előrendelhető az új néma motor és az időzítés sem véletlen, hiszen lassan a KTM is elkezdi forgalmazni a saját elektromos gépét, a Freeride E-XC-t. Mivel az gyengébb teljesítményű és az aksija sem bír annyit, inkább az árával igyekeznek az osztrákok elcsalni a potenciális Redshift vásárlókat: az Alta nagyjából 15’000.- dollár lesz, míg a KTM-et már 8’300.- zöldhasúért az emberhez vágják. Persze nem illik elfelejteni a Zero gépeit sem, hiszen azok is a kategóriát bővítik. Hirtelen milyen sok “lopakodó” motor lett, ugye?
Ahogy látjátok, az elektromos motorok népszerűsége borzasztó gyorsan növekszik, de a probléma mindenhol azonos. A gyártóknak meg kell találniuk az egyensúlyt az erő, az akkumulátor teljesítménye és a kedvező ár között. Az esetek nagy részében pedig ezekből egyenlőre sajnos csak kettő jön össze.
Ti mit gondoltok, kell tartani a benzinmotorok eltűnésétől?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »