Amikor 2009-ben bemutatták, a BMW S1000RR eléggé megbolygatta a japánok által uralt kategóriát. Világszerte az egész szakma meglepődött, amikor a boxer motoros túra böhömökről ismert németek piacra dobták a minden akkori motort alázó csúcsgépet. Azóta is töretlen sikernek örvend a típus, pedig csupán két kisebb ráncfelvarrást kapott. Az elsőt 2012-ben, a másodikat pedig 2015-ben. Volt még pár variáció: az S1000XR-t a Ducati Multistrada ellenfelének szánták, a naked S1000R pedig egy fokkal kényelmesebb üléspozícióval és picit gyengébb motorral, valamint áthangolt futóművel tudott a csúcsgéphez hasonlót mutatni. A HP4 illetve a HP4 RACE pedig a lehető legdurvább technikát adta, ami közúton még legális.
A motorcycle.com kémfotósai közúti tesztelés közben kaptak el egy új változatot, amely többet sejtet egy óvatos frissítésnél. Szakértő szemek egyből kiszúrják, hogy új a blokk, látszatra szűkebb mint az előző. Viszont elég valószínű, hogy marad négy hengeres, 1’000 köbcenti alatti hengerűrtartalom. Mivel az elődmodell is gond nélkül túlteljesítette a gyár által megadott 190 lóerős teljesítményt, gyanús hogy az erővel itt sem lesz gond: nem kizárt a gyári 200 lóerő sem. A kipufogórendszert is alaposan átdolgozták, az új középdob már nincs az idomok alá rejtve. Ha a dizájn így nem is szebb, legalább a menetszél jobban fogja hűteni a kidörgőt.
Hét év után illik a vázon is módosítani, szerencsére ezt is meglépi a BMW: a segédváz egy új, térhálós megoldást mutat, de a lengőkar is jobban hasonlít a HP4 RACE-en használt darabra. Ha lehet hinni a szemnek, az idomok között mintha maga a váz is eltérne a jelenlegi szériától. Az oldalidomokon megmaradt a jellegzetes asszimmetria, viszont a fejidom ezúttal visszafogottabb lesz: feladták a sokakat megosztó megoldást és inkább beálltak a sorba. Nekem speciel végtelenül szimpatikus volt az eltérő formájú fényszóró páros az elődön: merész, de vagány húzás volt.
Ahogy a jelenlegi modell is bőven el van látva mindenféle elektronikai segédlettel, egyértelmű hogy az új modellt is telepakolják minden jóval a bajorok. Kipörgés-gátló, kanyar-ABS, fél-aktív futómű, valamint különböző profilú menetbiztonsági elektronikák garantáltan a csomag részei lesznek, ahogy a színes TFT kijelzőpanel is.
Az ember mindig azt hiszi, hogy kész-vége, nincs tovább – innen már nincs hova fejlődni, a technológia elérte a csúcsát. Aztán jön egy új fejlesztés, lecsurog némi Moto GP technika a mérnökökhöz és íme a végeredmény. Ez a folyamat pedig pár évente megismétlődik. Mindenesetre az őszi kiállításon biztos többet fognak felfedni a bajorok, addig is marad a találgatás. Szerintetek meg tudják ismételni a hat évvel ezelőtti elsöprő sikert?
Cimkék:
Nem akar működni Guy Martin visszatérése a versenyzéshez, pedig úgy tűnt, hogy vele és John McGuinnessel a Honda dream teamet fog alkotni.
Elolvasom »A Honda RC174 az 1967-es év nagy durranása volt, miután bemutatták Monzában. Guy Martin pedig megkapta néhány körre, mutatunk róla videót.
Elolvasom »A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.
Elolvasom »Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »