Motoros túráinkon többször előfordult, hogy az út menti szép helyeket csak az egyik utasunk vette észre. Mivel az összes motort vezető a telefonjával vagy a navigációjával volt elfoglalva. Ez mára bizony komoly veszélyforrás lett! Ennek okán is sokan vártuk már a Nuviz Head-Up Display piacon való megjelenését. A facebookon közel ötvenezer követője van az oldaluknak, a kickstarter kampányuk pedig még 2013-ban indult. Most viszont megvásárolható a végleges, kész termék!
Éppen ideje volt már a forradalmian új eszköz megjelenésének, mivel a befektetők már 2014 óta türelmetlenkedtek. A hozzászólások alapján többen is kérték a pénzük visszatérítését. Tavaly szeptemberében beszállt a támogatásba a KTM is, így felpörgött a fejlesztés.
A forgalmazó szerint az eszköz felszerelése nem túl bonyolult mutatvány: ragasztóval kell a sisakra rögzíteni egy talpat, amire rácsúsztatható a készülék. Ha több sisakod van, és mindegyiken szeretnéd használni a Nuvizt, mindegyikre meg kell venned a sisakra szerelhető adaptert. Ami ugyan egyelőre még külön nem kapható, de hamarosan érkezik. Magán a készüléken csak egy bekapcsoló gomb van, minden funkciót a távirányítóval lehet kiválasztani. A kormányra (vagy bárhova) szerelhető távirányítót kesztyűvel is könnyen lehet kezelni. És ugye, milyen kis formás?
Az első teszteket – értelemszerűen – a KTM-es gyári fejlesztő csapat végezte. Természetesen rajongtak az eszközért, és megindult a reklámkampány. Két héttel a nyilvános megjelenés után pedig már a felhasználóktól is érkeznek a visszajelzések – így gyakorlatilag most is elmondható, hogy már nem vesz zsákbamacskát, aki Nuvizt rendel.
Több vevő megjegyezte, hogy amikor a legtöbb sisakgyártó arra törekszik, hogy a bukósisak súlya könnyű legyen, mi sem arra vágyunk, hogy egy negyed kilós eszközzel súlyozzuk le a bukó fél oldalát. Az általa keltett turbulenciáról pedig még nem is beszéltünk. Biztonsági kérdéseket is feszegetnek, hogy egy boruláskor okozhat-e nagyobb sérülést, ha rajta van a sisakon. Mások viszont éppen úgy nyilatkoztak: észre sem veszik, hogy ott van a jobb oldalon a cucc, mert sem a súlya, sem a turbulenciája nem zavaró. Nyilván bukósisak és motor kérdése is a dolog.
Személy szerint nagyon örültem annak a előzetes ígéretnek, hogy a Nuviz nyolc órás működési időre lesz képes. Hiszen velem is többször előfordult, hogy a kommunikáció a nap végére lemerült, illetve a kamerámat ebédidőben tölteni kellett. Sajnos azonban a Nuviz sem képes estig kitartani. Fejlesztői elismerték, hogy ez csak úgy megy, ha kizárólag navigálásra használjuk. Néhány fotó, vagy pár perc videó még belefér, de több nem. Folyamatos aktív használattal három óra alatt merül le. Persze pót-akkumulátort vihetsz magaddal, ami könnyedén kicserélhető.
Az egyik felhasználó zavarónak találta a megjelenő képeket, amire az volt a Nuviz facebook oldalán a válasz, hogy kikapcsolhatóak. Miután azt hirdették, hogy androidos és iPhone telefonnal egyaránt bluetooth-on kapcsolódik, a felhasználók rosszul fogadták, hogy néhány evidensnek tűnő funkció – mint például a google térképek kezelése – nem működik. Ezek megvalósítását a következő verziók egyikében ígéri a gyártó. Viszont a dioptriás szemüveget viselők meglepve tapasztalták, hogy a kijelző számukra is élesen látható.
Mint látható, a fejlesztő csapat is elismerte a Nuviz jó pár hibáját, illetve azt, hogy extrém időjárási körülménye között nem tesztelték.
Az ára 699 USD, ami – ha belegondolunk – nem is olyan elrugaszkodott összeg. Számoljunk csak utána! Egy jó navigáció, kommunikáció, sisakkamera eszközönként legalább 2-300 dollár, ehhez képest a Nuviz árképzése igencsak kedvező lehet, amennyiben valóban sikerül kinőnie a gyerekbetegségeit. A szállítás Európába ingyenes, ráadásul 30 napos pénzvisszafizetési garanciával kínálják. Az első magyar vásárló visszajelzéseit szívesen közzétesszük az Onroad.hu oldalon – de akár egy saját tesztet is forgatunk róla, ha a boldog tulajdonos közreműködik.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »