Eléggé megszaporodtak a Ducati hírek mostanság: bejelentették a 1299 Panigale Final Edition érkezését (magyarul: megszűnik a típus!), megtudtuk, hogy a Pikes Peak hegyi felfutóversenyen a Ducati fogja szállítani a mentő motorokat, majd pedig olyan pletykák is napvilágot láttak, miszerint az amerikai Harley-Davidson átveszi a Volkswagentől az olasz márkát.
Ám talán ez a legújabb hír a legszimpatiksuabb, hiszen napvilágot látott pár kép egy vadiúj modellről. Mivel a motorgyártók igyekeznek a lehető legkevesebb infót kiszivárogtatni a hivatalos bemutató előtt, mi is csak a fotókra hagyatkozhatunk. Marad a találgatás az újdonságokat illetően. Azért néhány információ morzsa csak lepergett a hírszerkesztők asztalára is, nézzük mik azok.
A képeken rögtön szembetűnik az egykarú hátsó lengővilla és a hasidom alatt elhelyezkedő kipufogó – akárcsak a Panigalén. Az újdonságokat nem itt érdemes keresni. Egyes források szerint ez az új motor megörökli a Ducati “frameless” megoldást, miszerint a V4-es motorblokk ezen a gépen is teherviselő elem lesz. Magyarul: többek között a segédvázat és a lengővillát is a blokkra akasztják.
Nem először halljuk a hírt, miszerint az olasz gyártó aktívan küzd azért, hogy motorjai kiegyensúlyozottabban viselkedjenek. Az újabb törekvést bizonyítja a hátrébb tolt hengersor: ez már valódi újításnak tekinthető. Ha már a blokknál járunk: ide is kezd befolyni a MotoGP technológia. Ugyanis ha minden igaz, a Desmosedici V4 versenymotorból is vesznek kölcsön pár alkatrészt az utcai változathoz. Előre az Öhlins szállítja majd a szintén új, félaktív villákat, de a hátsó rugóstag is új helyre fog kerülni – persze csak ha hihetünk a pletykának. Több infó híján egyenlőre kénytelenek vagyunk novemberig várni, a milánói EICMA kiállításon viszont elég nagyot fog szólni az új Ducati bemutatója.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »