A kabátot természetesen megfelelő protektorozással is ellátták. Ez minden motoros ruha esetében elengedhetetlen, egy Alpinestars pedig elképzelhetetlen nélküle. Megfelelően nagy méretű kemény könyök- és vállvédők vannak beépítve. A gerincünket – szintén a márkától megszokott módon – nem óvja semmi. A megfelelő nagy méretű zsebbe csak egy szivacsot tettek a gyárban, amely tényleg csak a szállítás során hivatott tartani a dzseki formáját. Hiszen az Alpinestars filozófiája szerint minden motoros kiválasztja azt a védelmi rendszert, amelyet megfelelőnek tart. Ők pedig mindre kínálnak is megoldást. A szivacs helyére igény szerint itt is egyetlen mozdulattal betehetők a márka Nucleon KR-1i vagy KR-2i – mindkettő CE Level 2 minősítésű – protektorai, vagy ha abban hiszel jobban, felcsatolható teljes gerincvédőt is viselhetsz az Amok alatt.
A tervezők természetesen gondoltak rá, hogy felkarban egy tépőzáras pánttal minden esetben a pillanatnyi szükségletekhez lehessen állítani a kabátujj bőségét. Hiszen az összes fajta bélésekkel való variálás után fontos, hogy a könyökprotektorok a lehető legpasszentossabban a helyükön maradjanak – ellenkező esetben eséskor könnyen elfordulnak, és máris ruppót nem érnek. Így viszont – persze csak ha mi is odafigyelünk erre – megfelelően meg tudnak óvni, ha éppen nem jönne össze mondjuk egy forduló.
Több napos motoros túra esetén sok helyet foglal a pakkunkban az esti programokra viselhető ruházat cipelése. Hiszen életszerű egy városnéző séta, vagy éppen egy hűvösebb hegyi levegőn megejtett szabadtéri vacsora. De még a szemerkélő eső ellen is kell tudnunk védekezni ilyenkor. Újabb remek hír, miszerint az Amok kabátban motorozóknak sem kardigánt, sem esőkabátot nem kell majd külön csomagolniuk. A Drystar belső réteg ugyanis teljesen frankón néz ki önmagában viselve is – ráadásul ugye vízálló. Hőmérséklet függvényében thermobéléssel vagy anélkül is viselhető. Így bőségesen megspórolod a dobozodban vagy nyeregtáskádban azt a helyet, ahova majd a meleg órákban magát a membránt el tudod helyezni.
Bár az Alpinestars Amok nem rendelkezik ugyanilyen nevű alsó ruházattal, a márka azért kínál hozzá tervezett alsó ruházatot. Több mindennel párosítható, de legjobban talán a videón csak statikusan megmutatott Sonoran Air Drystar való hozzá. Ez színvilágában is tökéletesen egészíti ki, de össze is cipzározható vele derékban. Vízálló bélése ugyanúgy van, meleg betétet azonban nem tartalmaz: érdemes egy vékony téli aláöltözővel kiegészíteni, ha nagyon cudar az idő. Persze sok motoron erre nem lesz szükség, hiszen alul rendszerint sokkal kevesebb szelet kapunk, mint felsőtestünkön.
A Sonoran is megfelelő védelmet kínál: térdvédőket alapból, csípőprotektorokat pedig opcionálisan tartalmaz. Derékbősége többféleképpen állítható: oldalt tépőzáras pántokkal, elöl pedig egy jó hosszú mikrolockos csattal zárva szabhatjuk testre alkatunk és a vacsora bőségessége függvényében. Ráadásul a láthatóság szempontjából nagyon fontos világos színezet mellett belőle kapunk teljesen feketét is – mivel pedig lent általában több koszt szedünk össze, így kicsit tovább marad optikailag viselhető.
Az elmélet mellett tehát a gyakorlati próba is azt igazolta, hogy az Alpinestars Amok – és a hozzá való Sonoran – Air Drystar ruhák akár egész évben viselhetők. Kora tavasztól késő őszig mindenféle motoros igényt ki tudnak elégíteni. Akik a nyakunkon levő valódi meleg hetekben-hónapokban nem érzik magukat jól egy zárt cuccban, azok ebben garantáltan nem izzadnak majd meg. Ugyanakkor nem kell esőruhát cipelni, és aláöltöző kardigánnal sem szükséges bajlódni. Az Amok az extrém hidegeket leszámítva tökéletes komfortot biztosít motoron – de az esti sörözéskor sem hagy cserben. Ennél meg egy motoros túrázó sem vágyhat többre!
A hazai forgalmazó, a Motostar szaküzlet webáruházában az Alpinestars Amok Air Drystar kabát és a Sonoran Air Drystar nadrág aktuális árát is megtalálhatod.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »