Kezdjük kapásból egy kellemes meglepetéssel, ami abszolút nem standard még a kétszer ennyibe kerülő túrakabátoknál sem. Az Adrenaline Pro Touring alapszett része egy lecsatolható nyakvédő sál, ami az igazán komoly cugoknál képes a nyakunkat megvédeni a kékre fagyástól. A gallérnál sem tudnak belépni olyan huncut fuvallatok, amik a kabát alatt csökkentenék a hőérzetünket. A gallér belseje puha, poláros, de használatakor érdemes odafigyelni, hogy a záró tépőzár hibátlanul illeszkedjen, különben nyomja az ember nyakát és akadályozza a szabad fejforgatásban.
A külső cordura rétegen összesen négy nagyobb és két kisebb zsebet találunk elöl és egy extra nagyot deréktájban. Az alsó zsebek kifejezetten vízállónak tűnnek a bélésük alapján (tesztelni fogjuk). A mellkason elhelyezkedők csak a külső réteg felé tartalmaznak ilyen bélésanyagot. A derékzsebekben nekem könnyen elfért a pénztárca, forgalmi, a káros szenvedélyem alapkellékei és a lakáskulcs, míg a mellkashoz a mobiltelefonomat tettem. A mindkét oldalon megtalálható gyorsan hozzáférhető “zsebecskékben” apró, de fontos dolgokat tudunk elrejteni, mint például a kapunyitó távirányító, vagy a motor kulcsa, hogy gyorsan és kotorászás nélkül ráleljünk. A hátsó 30×16 centiméteres zsebben pedig könnyedén elfér egy vékonyabb esőkabát, ha nem bíznánk a membrán védelmében. A thermobélésen két belső zseb van, az egyik dedikáltan “phone” felirattal. Amikor a bélések teljesen ki vannak szedve, akkor a belső zsebek száma egyre csökken.
Videónkban részletesen végigmutogatom a ruha tudományait
A külső kabát egyszerre záródik egy erős YKK cipzárral, amire patent és tépőzár is rögzíti a hajtókát. Dicséretes dolog, hogy az ez alatti varrás úgy van kialakítva, hogy a szél ne juthasson be rajta. A gallér a belső felén körben puhább anyaggal van beszegve, nem a sprőd cordura csiszolja a nyakunkat egész nap. A nyaknál záródó tépőzáras gallér kicsit nyomja a nem átlagos méretű ádámcsutkámat, itt talán nem húztam volna fel ennyire a szabást, hiszen nagy hideg esetére jár mellé az extra nyaksál. A béléseket szinte egy mozdulattal tudjuk kicipzározni, hiszen az körbefut a kabáton. Apropó cipzár: a kabát és a nadrág derékban összecsatolható.
Az elmúlt három évben volt egy 20 kilogrammos tartományban leírható súlyingadozásom. Amikor elkezdtem belakni a kabátot, akkor jólesően nyugtáztam, hogy a híres alakváltoztató képességemmel nem tudok majd kifogni rajta. Dupla tépőzáras hevederekkel állíthatjuk a derekunkat a szikár kockahastól egészen a rendesen beles aputestig. Fokozatmentes állítást találunk még felkarnál, amivel centiről-centire követhetjük a bicepsz növekedését és patentosan, két fokozatban szűkíthetjük az alkarunknál is a kabátot. Találunk még egy tépőzáras lehetőséget a kicsit bőre szabott mandzsettánál, ami a látottal szemben nem teljesen fokozatmentes. Ugyanis a bevarrások által okozott anyagtörés miatt itt inkább egy “két centiméter vagy semmi” dilemmába kerülünk. Az alá betuszkolt vagy a fölé kihozott hosszú szárú kesztyű segíthet abban, hogy véletlenül se itt támadjanak a fullánkos kis gézengúzok.
Amikor az idő elkezd egyre kellemesebbé válni és ránk ront a meleg, akkor kapnak szerepet a kialakított szellőzőnyílások. Ilyet három helyen találunk. Az alkaron levő, ujjszáron végigfutó cippzár valójában kétirányú: itt a vénánk tájékára juttathatunk egy kis friss fuvallatot. Biztos tapasztaltátok már, hogy a hűtés az alkaron és a tarkónál esik a legjobban. Az első tapasztalatok alapján – a Suzuki V-Strom 650 XT teszttel egy időben vettük fel az Adrenaline Pro Touring anyagát is -, a szemfülesek a fényképeken észrevehetik, hogy az egyik felét úgy felejtettem. A kellemes április eleji hűvös időben abszolút érezhető volt, hogy a levegő bejut a résen. A kabát első frontján közvetlen a mellkasi zsebek fölött, a kulcscsont vonala alatt találunk két cippzáros nyílást. De az igazi kunszt a kabát hátulján leledzik. Gyakorlatilag az egész telibe lecippzározható, ráadásul feltekerve be lehet tuszkolni a kabátba, nem foglal külön helyet. Már nagyon várom a rekkenő nyári melegeket, hogy meggyőződhessek a szellőzés hatékonyságáról.
Amit viszont nagyon nem várok, hogy a protektorokat is kipróbálhassam – bár az alap protektorozás nem tűnik rossznak. A KT gyártmányú CE protektorok ütésre keményedő műanyagvédelmet adnak a vállnál és a könyöknél. Érzésre csak picit puhábbak és talán pár milliméterrel vékonyabbak a Hondás kabátomban találhatótól, de mivel azt már kipróbáltam többször (és bevált!) ezért a vállánál a védelmet önhatalmúlag kicseréltem. A könyöknél nem, mert ott elég bizalomgerjesztően hosszú a védelem, bár a hálós kabátomban lévőt nem űberelheti (azt is kipróbáltam…). Amin meglepődtem, az a hátprotektor. Jó, nincs pariban a felhúzható gerincvédőmmel, de teljes megnyugvással hagytam otthon azt, mivel nem csak egy formára vágott szivacsot találtam a háton kialakított zsebben. Azzal, hogy összecipzároztam a nadrággal, nagyon kényelmesen feszült a hátamra. Úgy tűnik, egy hanyatt vágódás esetén nem mászna el sehova.
Az Adrenaline Pro Touring túraruha szett alsó felével a következő oldalon foglalkozunk, lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »