Még mindig aggasztóan keveset beszéltünk arról, hogy a LED-es indexen és az ABS-en kívül milyen fícsörök alapján mondom a Street Twin-re, hogy modern motor, amik miatt a kütyükre fogékony fiatalok érdeklődésére is számot tarthat? Elsőként talán a bowdenmentes, azonnal reagáló ride-by-wire gázkart mondanám, ami a már említett hordós markolattal nagyon kényelmesen simul az ember tenyerébe. Aztán ott van a kipörgésgátló – hoppá! -, hiszen a tudatos fiatalok nem akarják magukat feltétlenül veszélybe sodorni. Iszonyatosan finom, szó szerint egy ujjal behúzható az állítható kuplungkar, ami nem fogja elfárasztani a touchscreenhez szokott finom kezeket… Nem mellékesen nyomatékszabályzós kuplungot vezérel, ami a visszaváltásoknál megakadályozza a hirtelen motorfékből eredő megcsúszásokat. Az i-re a pontot mégis az ülés alatt megbújó USB töltőaljzat jelenti, amiből könnyedén előre vezethetjük a kormányig az állandóan töltésre éhes okostelefonunk kábelét.
A műszerfal kezelése is egyetlen gombbal történik – ezzel talán az almás telefonok felhasználóit szerették volna hangsúlyosabban megszólítani a tervezők. Az egyetlen gombbal mind a váltogatás (rövid megnyomás), mind a setupolás (hosszan tartás) gyors és egyértelmű kezelést biztosít. A műszerfal LCD kijelzőjén a gyújtás ráadását követően mindig az összes megtett kilométer látható elsőként, ezek mellett két napi számláló, pillanatnyi- és átlagfogyasztás, megtehető kilométer, valamint óra található. Az üzemanyagszint és a fokozatkijelzés állandóan látható. Ami viszont soha nem látszik, az a fordulatszám. Itt kénytelenek leszünk a fülünkre hagyatkozni. Nem tudom leírni elégszer, hogy a hangja mennyire fenomenális, amikor dús keveréket kapnak a hengerek! Biztos vagyok benne, hogy más sem tud majd merev csuklóval közlekedni vele.
Én az esetek többségében nem hordok órát, mert zavar a motoroskesztyűben. Leállított állapotban a műszerfal-vezérlő gomb megnyomása azonnal megsúgja nekünk a pontos időt. Wow! Hát nem menőbb és stílusosabb, mintha egy bőrszíjas Breitlingről olvasnánk le? Tehát ha valaki megkérdezi a pontos időt, ne a csuklónkat nézegessük és ne is telefonunkat vegyük elő. Mondjuk csak annyit, hogy “pillanat, megnézem a motoromon”.
Az angolok furcsa népek. Például az út másik felén közlekednek és tejjel (!) isszák a teát. Pont ezért elnézhető az a néhány elsőre bosszantó dolog, amit később a társaság szórakoztatására fogunk mesélni. Az egyik ilyen, hogy nincs rajta fénykürt. A bal mutatóujjunknál található kapcsoló csak fel- és le tudja kapcsolni a fényszórót, ha valakire rá szeretnénk villantani, kétszer kell hozzá nyúlni. A másik mókás dolog az üzemanyagszint és a megtehető kilométer visszajelzése.
Amikor a Street Twin-t megkaptam, első utam a kútra vezetett, mert eléggé lógott a mutató: kevesebb mint 80 kilométer megtehető utat jósolt. Rendesen teleküldtem a tankot, majd felnéztem a kútoszlopra és láss csodát: kevesebb mint 7 liter ment bele. Gyorsan elkezdtem fejben számolni, hogy akkor nagyjából a teszt alatt minden kútnál érdemes lesz kiállnom egy kis emlékeztető tankolásra. De az igazi sokk még csak ezután következett: a gyújtást ráadva, sőt beindítás után is azt kellett látnom, hogy a kútra való beállás előtti és a pillanatnyi értékek semmit sem változtak: ugyanúgy két pálcika és 70 kilométer alatti érték volt látható. Erről csak úgy egy perccel később szokott le, amikor elkezdett mindkét érték felfele mászni. A maximálisan megtehető út viszont minden volt, csak hihető nem. Szóval azt kezeljük fenntartásokkal, pont olyan, mint egy angollal az időjárásról beszélgetni: lehet, csak éppen semmi értelme. Pozitív dolog viszont, hogy a kijelzett és a mért átlagfogyasztás pontos volt!
Amennyiben hihetünk annak a megállapításnak, hogy a motorunk az önkifejezés eszköze, akkor ebben a Street Twin feldobja a magas labdát. A gyári katalógusból több mint 150 féle kiegészítő közül választhatunk, példának okáért nagyon ízléses bőr oldaltáskákat és tanktáskát is rendelhetünk mellé. És akkor még a ruházatról nem is beszéltünk: kifejezetten megköveteli, hogy hozzá öltözzünk! Egy “egyszerű” cordura túrakabátban pont olyan hülyén nézünk majd ki rajta, mintha makkoscipőt húztunk volna a susogós melegítőhöz.
A Steet Twin szerintem nem második motornak való, urbánus környezetben mindennapos használatra is tökéletesen megfelel annak, akinek fontos a stílus és a stresszmentes, finom működés. Olyan embereknek jelentheti a kétkerekű alternatívát, akiknek már áll egy Mini Cooper otthon a garázsban, de ha kedvük támad megenni egy kézműves hamburgert a bulinegyedben egy kis frissen facsart narancslével lekísérve, akkor nem akarnak szívni a parkolással. Tehát a kocsi maradjon csak otthon, ahogy az karóra is!
A műszaki adatokat a következő oldalon találod.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »