A terepes srácok egy erdei csapáson hasítottak könnyű kis szöcskéikkel. A motorok tudásának megfelelően a keresztbe kidőlt – vagy inkább kidöntött – fákon is határozott gázzal mentek át – ám egyikük mégis brutálisan megsérült. Pedig a kolléga tényleg nem vette félvállról a protektorokat: abszolút korrektül fel volt öltözve. Vajon egy jobb csizmával elkerülhető lett volna a sérülés?
Mielőtt elemezni kezdenénk, hogy miként lehetett volna elkerülni a súlyos következményeket, elsőként nézzük meg a videót, mi is történt! A fából leszakadó karó átszúrta a lábbelit és a motoros teljes lábszárát is. A következmény 11 nap kórház, ahol két darab 50 milliméteres szilánkot a vádliból kellett műtéttel eltávolítani és szükség volt némi artéria-helyreállításra is. Na de mi okozta mindezt? Íme:
Térjünk vissza a fő kérdésre: egy jobb csizma megakadályozhatta volna a brutális következményeket? Aligha… Hősünk ugyanis az Alpinestars Tech 8 RS modellt viselte, amely felett már csak a krosszversenyzőknek tervezett és épített Tech 10 áll. Ahol a lehasadás miatt iszonyatosan hegyes fa behatolt, ott vastag bőr és műanyag sípcsontvédő is volt – a motor mozgási energiája miatt azonban mégsem volt esélye a csizmának. Semmilyen más lábbelinek sem lett volna. Abba pedig egészen rossz belegondolni, mi lett volna, ha mondjuk katonai surranó van a srácon…
Talán izgalmasabb kérdés, hogy okos ötlet volt-e kihúzni a beékelődött botot? Erre nyilván orvosi tudással rendelkező olvasóink fognak tudni válaszolni – én legalábbis nem vállalkozom rá. De logikus a meglátás, hogy akár el is vérezhetett volna ennek következtében. Ja, még egy: azért az a pillanat megvan, hogy a videót készítő társ első dolga a fotó elkészítése volt? 🙂
Cimkék:
Hihetetlen érdeklődés előzi meg a 2017-es Onroad.hu 48h motoros teljesítménytúrát, amely csodás osztrák utakon és tájakon vezet majd végig - akár téged is!
Elolvasom »Egy stroke-ból felépülni komoly dolog. John pedig azt találta ki, hogy a rehabilitáció gyorsításaként motort fog építeni. Meg is tette!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »