Az egész ruha stílusa is a sportosságot igyekszik kihangsúlyozni. A nadrág farmernek akar tűnni: elöl teljesen olyan formájú dekorvarrásai vannak, mintha zsebei lennének – de a vízállóság miatt nincsenek. Csak két farzsebet varrtak rá. A kabát nyaka elöl nem túl magas, hátul kapott egy kapucnit (ezt én sem értettem eleinte), hátul pedig derekunkon mélyen nyúlik le. Utóbbit annyira jól gondolták át, hogy a protektoring ülésig leérő, tehát extra hosszú gerincvédője sem lóg ki alóla!
A nyak szabása először butaságnak tűnik, mert hűvösebb időben nyaksál nélkül nem komfortos. Csakhogy mégsem az: úgy tervezték, hogy a terepezés során nem elhanyagolható jelentőségű nyakvédő tökéletesen passzol rá. Életemben eddig ez az első kabát, amelyre kényelmesen tudom ezt hordani. A kapucni is meglepett, mert tesztmotorral mentem már viszonylag tempósabban (na jó, nem 240-ről beszélek), és nem különösebben kapkodott bele a menetszél. Ugyanakkor szabása olyan, hogy amikor felveszem esőben, még egy kemény sild is van az elejébe építve – így a szemüveget is óvja a cseppektől.
Az UX felső része négy színben kapható, amelyekből kettő a jó észlelhetőséget segíti. Ezek közül én logikusan a narancsot választottam, hogy passzoljon a nagyon bevált Nolan N40 Full bukómhoz – amit egy ideig még nem tervezek lecserélni. A nadrág két árnyalatban: feketében és Denim névre keresztelt szürkében érhető el. Utóbbit sajnos elhibáztam: a feketét választottam, amely ugyanolyan méhsejt-mintás, mint a kabát középső részei. Így viszont páran már rám fogták, hogy joggingban motorozok, de akadt, aki lepizsamázta… Szóval ha újra kezdhetném, a Denimet kérném – de most már maradok pizsiben.
A videó leforgatása után kicsit még húztam a cikk megírását, hogy az utolsó nagy kérdésre, az esőállóságra is választ kapjak. Sikerült, úgyhogy most már aránylag széles benyomás-mennyiség alapján írhatom le az eddigi szűk háromezer kilométer tapasztalatait. Aszfalton motorozva nagyon kellemes viselet az Icon újdonsága. A rugalmas anyag nem csak az öltözködést segíti, hanem a menetszél sem lobogtatja annyira, mint egy hasonló szabású cordura motoros cuccot. Lazán kényelmes, és a rugalmasság valóban nagyon jól érzékelhető viselés közben – gondolok itt a komfortra.
Hidegben eddig 4-5 fok környékére sikerült lemennem a hűvösebb reggeleken. Ott a kabát a thermobéléssel elég – illetve nem is elég, inkább teljesen kényelmesen melegnek mondanám. A nadrág meleg aláöltöző nélkül itt éppen csak megüti a rövid távon elviselhető szintet: 50-60 kilométerre jó, ilyen időben egész nap mindenképpen alá fogom húzni a téli cicanacit. Amikor fordul a kocka, akkor persze jön a nagy kérdés: mennyire izzadunk bele? Erre pedig jó tesztalany vagyok, ugyanis a nejlonban rohadást nagyon rosszul tolerálom. Az első offroadozás alkalmával őszintén meg is lepődtem, mert a kellemes márciusi melegben a motor már 25,5 fokot mutatott, nekem (bélés nélkül!) még zárva voltak a szellőzők, és nem volt melegem.
Amikor viszont a vízálló cipzárak felszabadításával utat engedünk a menetszélnek, olyan érzésünk van a Raiden UX-ben, mintha levettük volna. Ezt egyelőre még csak állva motorozva próbáltam (annyira nem volt hőség, hogy aszfalton kinyissam a szellőzőket), de ott tényleg akkora légmozgás keletkezett a Hycor alatt, mintha csak egy krosszmez lett volna rajtam. Persze sok dologra nem tudom még a választ. Milyen bent hagyott béléssel, de nyitott szellőzőkkel? És legfőképpen: milyen 35 fokban városban vagy éppen terepen kis tempóval motorozva? Őszre ezekre is meglesz a válasz.
Motoros ritkán várja az esőt, de én nagyon szerettem volna egyszer jól elázni, mielőtt az első beszámolót megírom. Büszkén mondom: sikerült! Fél órát mentem ömlő esőben. Amikor hazaértem, azt hittem, a nadrág átengedte a vizet. De levetkőzés után kiderült, hogy nem – csak annyira hideg volt a 9 fokos lé a popim alatt, hogy ez az érzet alakult ki bennem. További kellemes meglepetés volt, hogy a ruha semmivel nem lett nehezebb – ez is arra utal, hogy a Hycor membránja laminálva van.
Az eddigi benyomások alapján tehát nagyon meggyőzően viselkedett a ruha. Természetesen sok hosszabb távú tapasztalatra lesz még szükség, hogy véglegesen el lehessen törni felette a pálcát. De nem teljesen kizárt, hogy a túraenduro tulajdonosok (és az ilyen stílusra gerjedő városi huligánok) számára tényleg létezik olyan motoros cucc, amely minden szükséges igényt képes kielégíteni. Ennek megfelelően persze nem is egy filléres tétel – de hasonló tudású versenytársaihoz képest nem is drága. Ami innovatív és valóban jó, az általában ehhez passzoló árcédulával rendelkezik. Az Icon Raiden UX is ilyen – de eddig azt gondolom, megéri az árát, amit ide kattintva meg is találsz. Szezon végén pedig ezt végérvényesen meg is tudom majd mondani!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »