Valószínűleg én lehetek az Esőisten. Amikor motorra ülök, akkor exponenciálisan megnő a környezetemben az égi áldás lehetősége. Nincs ebben semmi rosszakarat, a felhők csupán szeretnek a közelemben lenni és könnyeikkel kifejezni az irántam való hódolatukat. 2016-ban a teljes szezon több mint harmadában szemerkélő, csepegő, vagy szakadó esőben mentem. Pontosan ezért néhányan nem is hajlandóak velem motorozni – a barátaim pedig külön figyelmeztetnek, hogy mikor van motorozási moratórium, mert mondjuk kerti partit szerveznének, vagy hétvégén esküvőjük lesz. Eddig egy kivételével az összes tesztmotorral eláztam. Persze ennek is megvan a pozitív hozománya: sok hasznos tapasztalatot szereztem a rájuk szerelt gumik vizes tapadását illetően. A legdurvább az volt, amikor hiányos esőruha-szettel, Miskolctól Keszthelyig mentem szó szerint szakadó esőben. Mindezt október közepén, 10-12 fokos nappali csúcshőmérséklet mellett. Úgy megszívta magát a béléses ruhám, hogy nem volt olyan vállfa, ami elbírta volna a súlyát. Közben én meg úgy átfagytam, hogy amikor hazaérve a fürdőben levetkőztem egy forró zuhanyért… nos, sem a feleségem, sem én nem láttunk ilyet előtte. Ezért cuppantam rá a témára, amikor a Motostar szaküzlet jelezte: a kellemes március végi időjárásban megjárathatom kicsit az új fejlesztésű Alpinestars Yokohama túraruha-szettet.
A Yokohama eltér a jelenleg divatos háromrétegű ruházati trendtől. A külső kabát – vízálló membrán – thermobélés hármasból csak kettőt találunk, mégsincs hiányérzetünk. A különlegessége az, hogy az Alpinestars saját fejlesztésű, Drystar lélegző-vízálló membránját közvetlenül a cordura réteg belső oldalára laminálják. Így csak annyi a dolgunk, hogy eldöntsük: fázunk-e vagy sem. Ennek megfelelően ugyanis vagy becipzározzuk a thermobélést, vagy a dobozban hagyjuk. Az igazi – és legnagyobb – előnye pedig az, hogy a nedvesség nem jut be a cordura réteg belsejébe. Így az nem szívja meg magát, ezért sokkal gyorsabban szárad és nem is nehezül el. Ugye, hogy ez úgy hangzik, mintha pont nekem találták volna ki?
Mint említettem, a tesztnél nem esett az eső – az én bánatomra és a Motostar örömére -, ezért ennek az ígéretnek az igazáról sajnos nem tudtunk meggyőződni. A ruha továbbra is új maradhatott, de a viselet, a hőkomfort és a szellőzés tekintetében a két órás szeánsz alatt sikerült alaposan kiismerni az Alpinestars Yokohama szettet. A ruhát a saját Honda CBF-em nyergében teszteltem. Ezt azért érzem fontosnak kiemelni, mert a hegyes térdszög és az enyhén előre dőlő felsőtest mellett egy csupasz motoron teljesen máshogy kapaszkodik az emberbe a szél, mint mondjuk egy Airstream plexivel felszerelt túraenduron.
Milyen volt felvenni? Mit tud? A következő oldalon a videóból is kiderül!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »