A Nolan csoport ugyan nem a világon elsőként, de az elsők között lépett be a nagyon jól variálható és sokféleképpen viselhető crossover sisakok piacára. 2009-ben kaptam meg az első tartós tesztre szánt ilyen jellegű fejvédőt, a Nolan N43 Air modellt. Itt olvashatod az első szezon végi összefoglalóját. Őt követte az X-Lite X-402GT, amely egy magasabb árfekvésben képviselte ugyanazt a szellemiséget. Őt is éveken keresztül viseltem, itt találod egyik tartósteszt beszámolóját. Majd következett a sorozat eddigi legjobb darabja, a Nolan N40 Full, amelynek a bemutató tesztje ide kattintva érhető el.
Az a bevezetőből talán egyértelmű, hogy meglátásom szerint normál utcai motorokra nagyon jónak tartom a crossover kategória fejvédőit. Hatalmas látómező, zárt vagy nyitott sisakként is viselhetők – olyan előnyeik vannak, amit más kategóriák a normál utcai motorosnak nem tudnak nyújtani. Sokaknak ajánlottam már, sokan tiltakoztak – aztán közülük többen vettek, és a gyakorlatban eddig mindenkinek be is vált. Szóval talán nem csak én csípődtem be rossz irányba.
A Nolan csoport két crossover modelljén is lényeges változtatásokat eszközölt a 2017-es évre. Az “eredeti” N43 Air erősen leegyszerűsítve GREX G4.1 típusként élt tovább – a márkát tavaly már bemutattuk a G4.1-el egyetemben. Most azonban itt a GREX 4.2 Pro, amely visszakapta a brilliáns tetőszellőzőt, amely a mai napig él az emlékeimben – 30 fokban is olyan volt a Nolanom anno, mint egy könnyed sapka, nem mint egy bukósisak. Természetesen megtartották a Lexan külső héjat, ami rendkívül ellenállóvá teszi a sisakot, és a dupla homologizációról sem kell lemondanunk. Akár be van helyezve a kivehető állvédő, akár kivesszük, teljes védelmet élvezünk. Felturbózták a sisakot N-Com előkészítéssel is, így nagyon egyszerűvé válik a gyári kommunikáció beszerelése. És most jön a lényeg: mindez már 57’500.- forinttól elérhető!
Az általam jelenleg is hordott (még mindig ott tartok, hogy nem cserélném el semmire!) N40 Full is tovább fejlődött. A neve mostantól N40-5 GT, amely főleg a szellőzésében lépett nagyot előre. A tetején megjelent az AirBooster rendszer, amelynek köszönhetően sokkal több friss ájer jut majd a fejünkre. A többi kiválósága megmaradt: extra széles plexi, VPS napellenző és az azt szinte feleslegessé tevő kis állítható sild. Természetesen a dupla homologizáció, a Lexan külső héj és az N-Com előkészítés itt is alapfelszereltség! Így feljavítva sem lett egy drága valami, 70’500.- forinttól indul az ára.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »