Három évvel ezelőtt olvashattatok részletesen a brit kultusz-márka, a Hesketh feltámadásáról. Akkor részletesen bemutattuk a név történetét: milyen autós sportsikerek kapcsolódnak a különc lord nevéhez, majd milyen kétkerekűekkel próbálkozott néhány évtizeddel ezelőtt. Thomas Alexander Fermor-Hesketh, az 1950-ben született angol nemes azonban az újkori Hesketh-történelemnek már nem része – úgy látszik, lehiggadt: inkább politizál és a Lordok Háza környékén keres elfoglaltságokat. Vagyis benőtt a feje lágya. Életműve mégis a nevét viselő technikai berendezésekhez kapcsolódik – amely pedig a jelek szerint nem ért véget.
A 2014-ben az 1975-ös Formula 1 versenyautó legendássá vált rajtszámáról elnevezett Hesketh 24 típusból valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva huszonnégy darab készült. Nagyobb sorozatot eleve nem is akartak, így a név nyilván csak akkor élhet tovább, ha újabb motorkerékpár készítésébe fognak. Nos, ez a masina a Carlole Nash MCN London Show kiállításon mutatkozott be a nagyközönségnek múlt hónapban. Nyilván újat kellett mutatniuk – és ezt meg is tették.
Az erőforrás körül kezdjük az ismerkedést, mivel az a legnagyobb szám. A három évvel korábbi vasból megtartották az S&S eredetű V2-est, de még nagyobb lökettérfogattal: ezúttal 2’100 köbcenti a két kübli. Ezzel azonban nem érték be: a monstrumra ráakasztottak egy feltöltőt is – így a teljesítménnyel már sokkal könnyebben tudnak játszani. A bemutatón azt publikálták, hogy az első változat 210 lóerőt és 294 newtonmétert produkál – de az idei teszteken szeretnék legalább 250 pacira felhúzni.
Paul Sleeman, a Hesketh Motorcycles vezetője szerint “azért lett feltöltött, mert miért ne legyen”. Kiváló érv – persze a technika összerakását komoly szakemberekre bízták. A Rotrex eredetű kompresszort kimondottan az S&S V2-eséhez fejlesztették, a hangolást a gyártón kívül a TTS Performance tuningcég szakemberei is segítették. Hogy miként fogják átvinni a hátsó keréken át az aszfaltra a fenti adatokat, illetve hogy miként lehet majd azt élvezni a teljesen csupasz, amúgy Vailant névre hallgató monstrumon, az más kérdés.
A felfüggesztés és a fékek terén sem vicceltek. A teleszkópokat és a hátsó gátlókat a K-tech szállítja, míg a monstrum megállításáról elöl a Pretech összesen 12 fékdugattyúja gondoskodik – hátul négy dugattyús Beringer dolgozik. A fő alapokat – mint például a króm-molibdén vázat – a Hesketh 24-ben is megtaláltuk már. Fontos, hogy minden alegységet brit cégek szállítanak be – a hazafiság tehát egy lényeges része az egész programnak.
A névválasztás amúgy nem véletlen: a Vailant egy hidegháború idején gyártott bombázó repülőgép volt. A Hesketh nehézbombázója pedig a fejlesztési folyamat végén, a jelenlegi tervek szerint 2018 nyarán lesz megvásárolható. A tervezett darabszámról nem nyilatkoztak, de a várható árát 50’000.- fontra (ma úgy 17,9 millió magyar forint) teszi a gyártó. Nagy sorban állás nem lesz, mégis egy újabb izgalmas színfolttal gazdagodik a motorozás világa.
A cikk alatt megtalálod a teljes képgalériát.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »