Hivatalosan a fojtó kit be- és kiszerelésével kapcsolatban az alábbiak szerint kell eljárnunk, hogy később jogilag is érinthetetlenek maradjunk. Az ügyfélnek első körben a ‘Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztályához’ kell fordulnia (minden megyében van székhelye). Az ott kapott egyedi átalakítási engedéllyel jöhet hozzánk. Csak ezt követően végezhetjük el a munkát, tekintettel arra, hogy a munkalap is helyesen legyen töltve (megjegyzésben ‘Teljesítmény korlátozás beépítése/megszüntetése’), illetve a kinyomtatott munkalapok nálunk maradt példányán a következő mondat is fel legyen tüntetve, az ügyféllel aláíratva: ‘A feltüntetett motorkerékpár teljesítménykorlátozásának beépítése/megszüntetése az ügyfél, XY kérésének eleget téve lett elvégezve.’ Hivatalosan a motor tulajdonosának tőlünk a közlekedési hatóság vizsgaközpontjába (pl. Mozaik u.) kell, hogy vezessen az útja, majd az okmányirodába, ahol a az új forgalmit és a törzskönyvet kell intéznie. Természetesen ezen lépések megtétele már az ő felelősségi körébe tartoznak! A költségekről annyit tudtam meg, hogy az átalakítási engedély hatósági eljárási díja 11’800.- forint.”
Nyilvánvalóan a fenti – egyébként igazán barátságos – összegekhez hozzájön a műszaki vizsga és az adminisztráció (új forgalmi engedély, stb.) költsége – azonban még így is egy jól kalkulálható, és talán egyáltalán nem vészes pénzmennyiségből jól oldható meg az átalakítás. Amennyiben mégis sikerül jó áron kifogni egy már eleve korlátozott modellt, akkor átalakíttatni csak a korlátlan vezetői engedély megszerzése után kell – viszont annak a várható ellenértéke már most jól kalkulálható. Tehát abszolút nem ördögtől való ötlet ugyanazzal a géppel végigmotorozni az A2-es éveket, amely majd megmarad utána is. Köszönjük a hasznos kérdést, és főleg a valóban nagyon alapos választ a Kawasaki Magyarországnak!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »