Lallerrel a Magyar Kalandmotorosok II. Országos Találkozóján ismerkedtem meg. Azután kicsit “beszélgettünk” az interneten, no meg telefonon is. Mivel céljai, elszántsága valóban minden tiszteletet megérdemelt, számos cikk jelent meg róla az Onroad.hu oldalán is. Tervben volt egy őt és versenymotorját bemutató videós riport is, azonban a KTM korábban kellett hogy elinduljon Dél-Amerikába, mint azt ő tervezte – így ez a remek anyag nem születhetett meg. (“Cserébe” már akkor megígérte, hogy hazatérése után egy teszt keretében részletesen bemutathatjuk a technikát.) Viszont az összes szurkolójával és kisebb-nagyobb támogatójával együtt jómagam is minden nap vártam a híreket: hogy halad a világ legkeményebb terepraliján. Hiszen Laller ugyanúgy egy “hétköznapi ember” mint mi, így sokaknak különösen szimpatikus – vélhetően ezért is támogatták-támogatják oly sokan.
A verseny harmadik napjának folyamán elindult a “szóbeszéd” a szurkolói csoportokban: kiállt a versenyből. Később ez valós információvá formálódott. Sokan védték, sokan elkeseredtek, sokan mérgesek voltak rá. Tegnap azonban végre személyes interjút is adott a Sportivo.hu portálnak. Ebből végre Laller saját szavaival tudhatjuk meg, mi történt, mi volt a döntés valódi oka, milyen események váltották azt ki.
Már a verseny első napján problémák voltak: feltörte az ülés és le is égett. Ez mind komoly energiavesztés
“A harmadik nap első részét még sikeresen teljesítettem, de a speciál szakasz már sajnos megoldhatatlan feladatok elé állított. Körülbelül 30-40 kilométerrel az etap kezdete után a borzasztó mély talajban többen is elakadtunk, autók, quadok és motorok egyaránt bajba kerültek. A problémát tovább fokozta a tény, hogy egy kiszáradt tó medrébe érve eltévedtünk, és a több választható nyom közül sem sikerült megtalálni az egérutat. A keresgélés során egy alkalommal majdnem le is estem a tátongó szakadékba. Az idei évre nehezítettek a navigáció szabályait is, így nyugodtan mondhatom, teljes mértékben magunkra voltunk utalva. A kezdeti tanácstalanság után kisebb bolyba verődve folytattuk az utunk, és rá is találtunk a helyes útra – azonban ekkor én szerencsétlenül elestem. A kimerültség, a teljes kiszolgáltatottság és a halálfélelem egyszerre kavargott bennem, közben szépen lassan már a motorban található vízkészletet is feléltem.
Annyi erőm nem maradt, hogy felállítsam a gépet, így kénytelen voltam meghozni életem legnehezebb döntését. Hosszú órákig nem járt felém senki, így megnyomtam a motor konzolján lévő segélyhívó gombot, amivel értesítettem a szervezőket. Beszéltünk telefonon is, helikoptert küldtek értem egy orvossal, aki nyomban megvizsgált. Miután végzett, már vissza sem engedett, azt mondta, hogy a végletekig elkészültem, és itt a vége. Leszereltek minden műszert, majd felszálltunk. Nem szégyellem, sírva hagytam ott a motorom… Egy repülőtérre vittek, ahol több sérült versenyző is várta, hogy együtt továbbinduljunk a San Salvador de Jujuy-i táborba. Nagyon el voltam keseredve, de ezeket a srácokat látva hálát adtam a jóistennek, hogy nem lett komolyabb bajom.”
“A szerencsétlenségemet még tovább tetőzte, hogy a repülő San Salvador felé komoly viharba került és vissza kellett térni a kiindulási pontra. Végül itt éjszakáztunk, a szervezők nagyon kedvesek voltak, elszállásoltak és étellel kínáltak bennünket. A vacsora alatt beszélgettem a többiekkel, köztük öreg Dakaros rókákkal, akik mind azt hangsúlyozták, hogy nem vészes, ami történt, ez abszolút benne van a pakliban. Ugyan ettől még nem fáj kevésbé a dolog, de most döbbentem igazán rá, hogy mit is jelent a Dakar Rallye.”
A második oldalon fogja Laller is levonni a tanulságokat – de én is leírom a véleményemet a történtekkel kapcsolatban. Lapozz!
Cimkék:
Lassan hagyományosnak nevezhető módon az újév első napján az Onroad.hu egy garantáltan évadnyitó gurulásra hívja olvasóit. Ezúttal a budapesti körutakra.
Elolvasom »Pont egy éve olvashattatok a súlyos motoros baleset utáni hercehurcáról, ami tönkretette egy ember életét. Azóta a történet hatalmasat fordult! (x)
Elolvasom »A Moto Morini egy meglepően ütős párossal rukkolt elő. A Seiemmezzo (jelentése hat és fél) SCR változatát próbálhattuk ki.
Elolvasom »Megjelenése óta joggal száll harcba az "utak királya" címért a BMW hathengeres gőzöse. Vajon milyen egy bő 10 éves K 1600 GT?
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »