A nagy meglepetés azonban ez után következett. Mikor már mindenki a mai napra készült (ezt ígérik a legdurvábbnak, ugyanis Bolíviában két hatalmas magaslati sivatagon kell átkelni), a szervezők bejelentettek egy mindent a feje tetejére állító dolgot. Ugyanis rajtakapták a Honda csapat pilótáit (Barreda, Metge és Goncalves, sőt Brabec is érintett volt), hogy egy tiltott zónában vételeztek üzemanyagot. Ez pedig a legsúlyosabb vétségek egyike, így azonnal egy-egy óra büntetést kaptak mindannyian.
Ez pedig azt jelenti, hogy a Husqvarna chilei pilótája, Pablo Quintanilla vezető pozícióból kezdhette meg a mai napot. A KTM első számú reménységévé előlépett, tegnap amúgy élete második Dakar szakaszgyőzelmét arató Matthias Walkner összetett második, a privát versenyzőként győzelemre törekvő tavalyi ezüstérmes Stefan Svitko pedig harmadik volt a negyedik nap után – és az ő hátránya is mindössze nyolc és fél perc. A Honda nagy vesztesét, Joan Barredat az egyik lista a hetedik, a másik a kilencedik helyen hozza – holnapra remélhetőleg ezek a kérdések kitisztázódnak. Meg amúgy is, majd a befutónál számít igazán a sorrend. Ami biztos, hogy a spanyol hátránya 41 perc – szinte reménytelen lesz az élre keverednie.
Magyar színekben már csak Dési János harcol a valaha volt legnehezebb Dakar Rallyn. A tegnapi napot a 74. pozícióban fejezte be, összetettben viszont előre lépett a 69. helyre. Az élen állóhoz képest a lemaradása ugyan már 4 óra és 21 perc, azonban a még versenyben levő motoros mezőnynek abszolút a közepén motorozik.
Helytállása tehát több mint tiszteletet érdemel, csakúgy mint a szerb színekben versenyző Saghmeister Gábor, aki tegnap kerek 100. pozícióban zárt, csak ezen a napon erős négy órányival lemaradva a győztes osztrák mögött. Összetettben a 95. a 114 harcoló kétkerekű között. A román zászló alatt motorozó Gyenes Emánuelt pedig nem véletlenül hagytam a végére: tegnap bejött 21.-ként, az összesítésben pedig 16.!!! Neki vannak esélyei akár az első tízbe kerülésre is, így szorítsunk erősen – de a többieknek is, hogy kitartsanak az argentin fővárosig!
Pos. | N° | Name | Mark | Time | variation | Penalty |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 04:57:22 | – | – |
2 | 23 | DE SOULTRAIT (FRA) | YAMAHA | 05:03:20 | 00:05:58 | – |
3 | 2 | SVITKO (SVK) | KTM | 05:05:55 | 00:08:33 | – |
4 | 3 | QUINTANILLA (CHL) | HUSQVARNA | 05:06:44 | 00:09:22 | – |
5 | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 05:07:46 | 00:10:24 | – |
6 | 31 | RENET (FRA) | HUSQVARNA | 05:09:52 | 00:12:30 | – |
7 | 6 | VAN BEVEREN (FRA) | YAMAHA | 05:10:33 | 00:13:11 | – |
8 | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 05:13:40 | 00:16:18 | – |
9 | 5 | RODRIGUES (PRT) | YAMAHA | 05:17:20 | 00:19:58 | – |
10 | 79 | SMITH (AUS) | KTM | 05:20:33 | 00:23:11 | – |
Pos. | N° | Name | Mark | Time | variation | Penalty |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | QUINTANILLA (CHL) | HUSQVARNA | 12:54:02 | – | – |
2 | 16 | WALKNER (AUT) | KTM | 12:56:09 | 00:02:07 | 00:05:00 |
3 | 2 | SVITKO (SVK) | KTM | 12:59:54 | 00:05:52 | – |
4 | 14 | SUNDERLAND (GBR) | KTM | 13:00:14 | 00:06:12 | – |
5 | 8 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 13:06:04 | 00:12:02 | – |
6 | 6 | VAN BEVEREN (FRA) | YAMAHA | 13:08:52 | 00:14:50 | – |
7 | 11 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 13:35:43 | 00:41:41 | 01:01:00 |
8 | 20 | JAKES (SVK) | KTM | 13:39:45 | 00:45:43 | – |
9 | 5 | RODRIGUES (PRT) | YAMAHA | 13:51:09 | 00:57:07 | – |
10 | 17 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 14:01:28 | 01:07:26 | 00:48:20 |
A büntetések még fellebbezés alatt állnak, a fenti állás nem tekinthető véglegesnek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »