Minden szempontból hatalmas izgalmakat hozott a Dakar Rally negyedik napja. Nem véletlenül mondták már jó előre, hogy ez lesz minden idők legkeményebb terepralli viadala! A tegnapi nap hatalmas harc folyt a motoros mezőny élén, majd történt egy súlyos bukás, végül rommá büntették az egész Honda gyári csapatot. A cikk végén található összetett állás így még mindig nem tekinthető biztosnak.
De nézzük időrendben! A San Salvador de Jujui és Tupiza közötti szakasz nem kevesebb, mint 416 kilométer gyorsaságit tartalmazott, amely átlagosan is 3’000 méter tengerszint feletti magasságban vezetett végig. Az előző napot megnyerő Barreda a Honda nyergében nagyon magabiztosan kezdte a napot, semmilyen navigációs hibát nem követett el (mint Price előző nap). A bolíviai határra így elsőként is érkezett meg.
Itt azonban kis időt vesztett, így Toby Price (aki csapattársával, Walknerrel karöltve végig néhány perccel a Honda mögött lihegett) azonnal az élre is állt. Ez azonban tiszavirág-életűnek bizonyult: a gyorsasági 371. kilométerénél az ausztrál KTM-es bukott, és bal combcsontját el is törte. A többiek megálltak, megvárták a mentőhelikoptert (mint tudjuk, ezeket az “elvesztegetett” időket másodpernyi pontossággal jóváírják), majd mentek tovább.
Annyi azonnal biztossá vált, hogy a 2017-es Dakar Rally új bajnokot ad a sportágnak, hiszen a mezőny egyetlen korábban már győztes pilótája innentől nem védhette meg címét. Az ausztrál kiesésével csapattársa, az osztrák Matthias Walkner behozta KTM-jét az első helyen, az összetettben azonban Barreda még magabiztosan vezetett. Jellemző egyébként, hogy a privát versenyzőként induló szlovák Stefan Svitko már ekkor nagyon jól állt – pedig egy napja még elég komoly hátránnyal sorolta a számítógép.
A videóban az autós mezőnybe is betekinthetünk egy kicsit. Itt a végén még azt láthatod, hogy Barreda vezeti az összetettet. Pedig nem…
A második oldalon kiderül, miért büntették meg az egész Honda csapatot. Érdemes elolvasni!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »