Amikor aztán jön a hideg, az Evaporator nyilván nem ér sokat. Tehát rá kell húzni a második versenyzőt, amely az Arctiva Regulator nevet kapta (kattints rá a MotoPartsShop.hu linkjéért). Ez már érzésre is melegebb, de a két réteget együtt viselve zárt és fűtött helyen csak a meleget érzed, az izzadást nem. Hiszen az összes Arctiva termék szintetikus anyagú, így a verejtékcseppjeink nem tudnak felszívódni a belsejükbe. Szabásra a két holmi nagyon hasonló, tehát ez a második sem simul rá a testünkre, marad alatta levegő – ennek felmelegedése valószínűleg lényeges is a jó hőkomfort elérése érdekében.
Lényeges része a termék megfelelő ismeretének, hogy a Regulator sem szélálló, vagyis amennyiben úgy vesszük fel hálós kabát alá, ahogy én tettem, nem fog kiderülni az igazi erőssége. Amiért mégis ragaszkodtam az ennyire szélsőséges teszthez, annak egyszerű oka volt: kíváncsi voltam, mit tud így, szinte “túlterhelve”. Nos, meglepően jól teljesített.
Az 5 fokban teljesen kibújva a motor plexijének takarásából városi tempónál már kimondottan hűvös érzés volt benne, de még bőven belül maradt az elviselhető határon. Egészen biztos vagyok benne, hogy egy valóban szélálló külső réteggel – akár csak egy vékony esőruhával – hordva tökéletesen komfortos motoron is akár fagypont környékéig.
Videónkban motoron is vizsgázik az Arctiva Evaporator és Regulator
Fagyban azért már nem sokan ülnek motorra. Nem is egészséges – elég egy enyhe kis dérlecsapódás egy kanyarban vagy egy fékezésnél, és máris esélyes a jó meleg kórházi szobában befejezni a téli szezont. Ahova nem kell aláöltöző… Viszont aki mégis erre vetemedik (esetleg kényszerül), vagy annyira fázós, hogy a két tesztelt réteg kevés neki, annak is van megoldás. Ez pedig az Arctiva Insulator (rákattintva meg is találod a MotoPartsShop.hu-n, csak tekerj kicsit lejjebb).
Ez a két korábbi holmitól eltérő módon egy normális, kardigán szabású felsővel, de ugyanolyan vékony, testre simuló alsó résszel rendelkezik. Viszont ez a leginkább hőtartó anyag, így az Evaporator és Regulator képességeit még messzebbre (sokkal messzebbre) tolja ki. Magasan záródik a nyaka, van rajta három zseb – így ténylegesen akár a “civil” életben is hordható, nem csak motorozáshoz. Ez a tesztelési körülmények mellett egy szélálló kabát alatt már majdnem biztosan meleg lett volna – de ha te nagyon fázós vagy, és nem akarsz vacogni, nézd meg nyugodtan ezt is!
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »