A Triumph nagyon jó úton halad, hogy a szürke tömegből kitörve ikonokat adjon a piacnak. Elég ha a zseniálisan eltalált háromhengeres Street Triple-re gondolunk, de a közelmúltban nálunk vendégeskedő léghűtéses kéthengeres Boneville T120 is remekül kielégíti a célpiaca igényeit. Most pedig egyenesen a földön fekvő Harley-Davidsonba készül néhányat rúgni azzal, hogy bemutatta az új Bobber-t.
Az új Triumph Bobber a most virágzó retró/vintage divathullámra ad nagyon őszinte választ. A Boneville T120 kéthengeres blokkja szolgált az erőforrás alapjául, de az áthangolást követően még nyomatékosabb lett az alsó fordulatszám tartományokban.
A váz teljesen új, a bobberség lecsupaszított lényegét az első szimpla féktárcsa mellett az ülés alá elrejtett rugóstag és merevnek látszó lengőkar még jobban kihangsúlyozza. A kipufogónál is folytatódik a szemfényvesztés, elsőre nem is tűnik fel, hogy a letisztult hajlatok egy katalizátort is rejtenek. A stílus mellett a kényelem is hangsúlyos, a gyönyörűen formázott ülés magasságában és távolságában is állítható.
A fűzött küllős kerekeken elöl 19”, hátul 16”-os, kifejezetten erre a motorra kifejlesztett Avon Cobra gumik feszülnek. A gumik úthoz tapadását kipörgésgátló, ABS és kétféle kapcsolható vezetési mód segíti. Az első az általános használathoz javasolt “Road”, a második egy angol motornál minden szempontból érthető “Rain”.
A stílusnak megfelelően számos gyári kiegészítőt is rendelhetnek majd hozzá a bobberezni vágyó vásárlók. Az extralistán kicsit cirkálósabban elhelyezhető ülést, Foxx lengéscsillapítót, rövidebb sárvédőket, Vance & Hines kipufogó rendszert is találunk. Az Egyesült Államokban pedig oldalsó rendszámtartó is kérhető.
A listát tovább böngészve olyan apró örömökkel szolgáló tételek is találhatóak, mint a fűtött markolatok, a különböző üléshuzatok és a sebességtartó automatika. A szervizintervallum döbbenetesen hosszú, a gyártó 10’000 mérföldben (16’000 km) határozta meg.
A pontos műszaki specifikációt decemberben fogja közölni a Triumph, az értékesítés 2017 elején indul majd meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »