A Harley-Davidson a napokban kiadta harmadik negyedéves (Q3) eredményeit, amit a befektetők nem feltétlenül fogadtak álló ovációval. A jelentés szerint a vizsgált időszakban az amerikai kiskereskedelmi eladások 7,1 százalékkal csökkentek, míg globális szinten a cég 4,5 százalékos visszaesésről számolt be. A szomorú eredményt a vezetőség elsősorban a lassuló amerikai ipari teljesítménnyel igyekszik kimagyarázni.
A gyenge értékesítési számok – bár meghaladták a Wall Street elemzőinek várakozásait – a nyereséget is megnyirbálták. Ez sajnálatosan magas 18,7 százalékkal esett vissza – így az egy részvényre jutó nyereség mindössze 63 cent lesz.
A Milwaukee-i központú cég menedzsmentje azonnal bejelentett egy 20’000’000 (igen, húszmillió) dolláros költségcsökkentési programot, ami elsősorban az alvállalkozókat és a munkavállalókat fogja érinteni. Az átszervezést követően rugalmasabban kívánnak reagálni a piaci változásokra a kiélezett versenykörnyezetben – bármit is jelentsen ez. Matt Levatich elnök-vezérigazgató szavait a tőzsde pozitívan fogadta, a megelőlegezett bizalom jegyében a Harley-Davidson részvények 4,49 dollárral ugrottak meg. Bízzunk benne együtt, hogy a negyedik negyedévben sokan szeretnének látni egy legendás V2-est a karácsonyfa alatt! Hozzánk napokon belül jön tesztre egy 107 köbhüvelykes újdonság. Ráadásul egy olyan Road Glide, amelynek elődjét tavaly már alaposan megismertünk és bemutattunk nektek is. Így rövidesen olvashatjátok az Onroad.hu-n, hogy mennyiben változott az egyik legnagyobb Harley-Davidson. Vagyis még lesz idő írni Jézuskának is!
Cimkék:
Az egyik piacvezető brit motoros szaklap alaposan összehasonlított jó néhány közepes árfekvésű zárt bukót. A tesztet a Nolan N87 nyerte. (x)
Elolvasom »A Triumph minden kategóriában szeretne maradandót alkotni. Most éppen a vintage stílus rajongóinak mutatta be az új Bobber-t.
Elolvasom »A Moto Morini egy meglepően ütős párossal rukkolt elő. A Seiemmezzo (jelentése hat és fél) SCR változatát próbálhattuk ki.
Elolvasom »Megjelenése óta joggal száll harcba az "utak királya" címért a BMW hathengeres gőzöse. Vajon milyen egy bő 10 éves K 1600 GT?
Elolvasom »A BMW egy egészen formabontó elektromos robogót dobott piacra. A CE 04 sokkoló külseje vagy tetszik, vagy nem. Lássuk, mit tud!
Elolvasom »Annyira az utolsó szakaszra maradt a döntés, hogy az összetett állás is megfordult. A Dakar Rally 2023-as győztese pedig ...
Elolvasom »