Több mint 160’000 Európában értékesített darabszámmal – és az utóbbi hét évben három Supersport világbajnoki címmel – az YZF-R6 méltán az egyik legnépszerűbb és legextrémebb szupersport motor, amit a Yamaha valaha is épített. Könnyű, agilis és gyors. Ez az ikonikus 600 köbcentiméteres modell az első számú választás azoknak, akik izgalomra vágynak, és akik gyorsan akarnak előretörni a szupersport rangsorban. Az eddigi sikerek megőrzése érdekében a japán gyártó 2017-ben egy radikális megjelenésű új YZF-R6-ot mutat be, felhasználva a legutóbbi YZF-R1-nél használt váztechnológia elemeit és a csúcstechnológiájú elektronikát.
A Yamaha az új R6 esetében is alkalmazta a radikálisan új külsőt, amelyet egyértelműen az YZF-R1 legújabb generációja inspirált. Az M1-re jellemző központi légbeömlőnek és süllyesztett LED ikerfényszórónak köszönhetően a motorkerékpár agresszív elölnézetéből és feltűnő megjelenéséből azonnal látszik, hogy az R-széria tagja. A motor keskeny és íves helyzetjelző lámpákat kapott, amelyek szinte életre keltik, és állatias személyiséggel ruházzák fel a dinamikus megjelenést. A formát meghatározzák a légcsatornák és az azokat követő vízszintes vonalak, amik már álló helyzetben is hangsúlyozzák a motorkerékpár aerodinamikai kiválóságát. A farokidom egyértelműen a nagytestvérhez, az YZF-R1-hez kapcsolja az újdonságot.
A 2017-es YZF-R6 új fejidomot és plexit kapott, amelyek az eddigi leghatékonyabb aerodinamikát biztosítják a modell számára. A kis légellenállású elülső légterelőt is az R1 néhány kulcselemének felhasználásával tervezték meg. A legújabb kialakítás jelentősen, 8 százalékkal növeli az aerodinamikai hatékonyságot. Az áttervezett fejidomhoz és a plexihez hasonlóan a motor visszapillantó tükreibe integrált új LED irányjelzők is a turbulencia és a légellenállás csökkentését szolgálják.
Jelenkorunk szellemének megfelelően a 2017-es R6 egy igen fejlett kipörgésgátló rendszert (TCS) kapott, ami a kormányon lévő kapcsolóval szabályozható. Ennek beavatkozása hat fokozatban állítható, valamint ki is kapcsolható. A TCS intelligens szoftvere úgy van kialakítva, hogy beavatkozása során ne legyen természetellenes érzés. Sőt a rendszer kompenzálja a hátsó abroncs kopását is, biztosítva az egyenletes teljesítményt. A motorban megjelenik a gyorsváltó rendszer (QSS) is.
Az új R6-ot az R1-től kölcsönzött új, fordított KYB villákkal is felszerelték. Ez a kiváló minőségű első felfüggesztés nagy, 43 milliméter átmérőjű csövekkel rendelkezik – a korábbi modellek 41-eseivel szemben. Így még stabilabb érzést nyújt, különösen fékezés és kanyarodás közben. Az első kerék tengelyének átmérőjét is megnövelték az optimalizált vezethetőség érdekében. A kiváló minőségű villák teljes mértékben szabályozhatóak. A hátsó rugóstag is KYB gyártányú és szintén teljesen testre szabható. Az új R6 a nagytestvér radiális első fékrendszerének előnyeit is élvezi, amely a Yamaha termékekbe valaha beépített legfejlettebbjeinek egyike. A kettős 320 milliméteres tárcsák négydugattyús alumínium nyergekkel rendelkeznek, kiváló érzetet és jelentős fékerőt biztosítva.
Az új sportmotor újonnan tervezett üléssel és segédvázzal van felszerelve, amely lehetővé teszi a motoros számára, hogy gyorsan és könnyen áthelyezze testsúlyát. Az erős és könnyű CF magnézium öntvényből készült segédváz elöl 20 milliméterrel keskenyebb – ezzel is javítva az aerodinamikát. Az ülés ugyanolyan magasan van, mint a jelenlegi modellnél, de hátrafelé finoman emelkedik – szabadabb mozgást biztosítva.
Másik lényeges változás 2017-re egy gyönyörűen kialakított üzemanyagtartály beépítése, amely számos előnnyel rendelkezik a korábbi modellével szemben. Az alumíniumból készült, pehelykönnyű tank öblös térdmélyedésekkel rendelkezik, ami lehetővé teszi a motoros számára, hogy stabilan tartsa a motort, és megtalálja a testfelépítéséhez és vezetési stílusához illeszkedő ideális pozíciót.
Az YZF-R1 alapján kifejlesztett új műszerfal analóg stílusú fordulatszámmérővel, digitális sebességmérővel és többfunkciós kijelzővel rendelkezik, amely mutatja a TCS és az ABS állapotát is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »