Pepo Rosell egy madridi fiatalember, aki biológusként dolgozik a mezőgazdaságban. A jelek szerint a munkája annyira nem köti le – ellentétben a motorokkal, amelyeknek régóta igazi szerelmese. Azokon belül is az épített, izmos és gyors vasakat szereti, így 15 éve hogy megalapította Radical Ducati nevű tuningműhelyét, amely az olasz erőgépekre szakosodott. Aztán úgy gondolta, abbahagyja az építgetést és eladta a céget. De nem bírta sokáig: két év szünet után visszatért új névvel – elsőként egy Siluro nevű csodával.
“Erőgépeket szeretek építeni, de nem olyanokat, amelyek ugyan gyorsnak néznek ki, valójában azonban csak kiállítási darabok. Ami gyorsnak néz ki, az szerintem legyen is gyors!” – mondja Pepo, és ennek a filozófiának tesz eleget új cégének, az XTR Pepo-nak első modellje. A Siluro az ötvenes évek híres sebességrekorder motorjának állít emléket – de teljesen más célra készült. Mégpedig a Ducati Iberica, a spanyol márkaimportőr megrendelésére.
A kérés az volt, hogy egy 1200-as Monsterből készüljön olyan épített izommotor, amely csak eredeti vagy a Ducati Performance-tól származó alkatrészekből áll. Az üzemanyagtank lecserélését is letiltották, így az eredeti maradt a motoron – persze nem változatlan formában. “A hetvenes és nyolcvanas évek gépeit szeretem, de a huszonegyedik századi technikát is. Számomra nagyon fontos a könnyű motor, amely kiválóan viselkedik az úton.” – mondta a biológusból lett mester.
Az XTR Pepo Siluro tehát megtartotta a Monster tankját, de azt nagyon alaposan átszabták. A gépről leszedték az összes műanyag ballasztot, hogy a meseszép olasz technika minél jobban láthatóvá váljék. Most alaposan szemrevételezhetjük az erőforrást hátsó hengerével egyetemben, a szíjakat, a hűtőt, és sok minden mást. Így a gép masszívnak mutat, azonban mégis sokkal könnyebb lett: nem kevesebb mint 40 kilót faragtak a Monsterről, mire Siluro lett belőle.
A Ducati Performance kínálatából számos karbon elem is rákerült a gépre, ahogy a lábtartókat például a Panigale CNC-megmunkálású versenydarabjaira cserélték. A hátsó segédváz teljes átalakításon esett át, ahogy a nyereg is igazán különleges lett. A kipufogórendszer SuperMario-tól származik és egy Termignoli dobban végződik, a futómű pedig az Öhlinstől érkezett. A Siluro tehát nem csak különlegesen néz ki, hanem valóban különleges motor is lett – azt hiszem érdemes lesz odafigyelni az XTR Pepo további munkáira is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »