A custom style trónkövetelőitől neked is tátva marad a szád, mert lefogadnom nem láttál még menet közben magától elolvadó motort, vagy kanálból épített szörnyeteget, s mindez csak a kezdet! Az Open Road Fest visszaszámlálása hivatalosan is megkezdődött. Amíg várjuk a fesztivált, itt egy adag a Harley alapokra épített csodák közül. A motorépítés a két keréken guruló művészet: néhol barokkos túldíszítéssel, máskor a klasszikus formákat megidéző, legtöbbször pedig ultramodern szörnyetegek gurulnak ki a műtermekből. Utóbbi jelző kicsit sem túlzás, mert ezek a vasparipák túlszárnyalják a legvadabb elképzelésed is.
A Ghost Bike megszólalásig hasonlít a Szellemlovaséra. A három méter harminc centi hosszú, 226 kilogrammos gépen a krómnak tűnő borítás valójában üveggyapot, ami szépen lassan elkezd olvadni, ha a motor túl sokáig jár. Innen az egész önállóan lánkba borul. Talán nem meglepő, hogy közúti forgalomban nem használható.
Mi a köze a kanálnak a motorépítéshez? Több mint hinnéd. Ebben a vasparipában nem található semmi más építőelem, csak és kizárólag kanál. Tervezője a formát kedvenc Harley-Davidson modelljéről mintázta.
A kínai motorépítő Xiao Lei Skull Bike-ja fittyet hány a szokásos dizájnra. A hat sebességes, szíjhajtású gépben félelmetes nyomaték lapul. Könnyű szerkezete és sportosabb alkata miatt könnyen felveszi a versenyt az aszfaltbetyárokkal is.
A valaha volt Sportster mára a rat rod stílus koronázatlan királya. A lecsupaszított, ötvenes évek hangulatát keltő gép szíjhajtása durva lóerővel látja el a gépet. Egyetlen hátránya, hogy extra-alacsony ültetése miatt kényes az útfelületre.
Az 1916-os Board Tracker a maga idejében igazi dögnek számított. Különös formája annak köszönhető, hogy, elsődlegesen versenyzésre szánták, így a minél kecsesebb forma volt a kívánatos, noha teljesítménye alig volt húsz lóerő.
Már most extrém Harley-lázban égsz? Az Open Road Fest elhozza Magyarország egyetlen Harley-Davidson múzeumát, ahol a motorritkaságok mellett izgalmas kiegészítőket, és eddig nem látott relikviákat is megcsodálhatsz. Old timer, custom vagy a kettő ötvöződése? Nem lesz hiány a látványból, csak bírd kapkodni a fejed!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »