Az Onroad válaszol: Honda Rebel 250 első motornak?

Tanácsadás
2016. március 10., csütörtök - Macko

Olvasónk azzal a kérdéssel fordult hozzánk, hogy élete első motorjának egy visszafogott kis cruisert választana. Vajon jó döntés? Járjuk körül!

Hirdetés


Cimkék: , , , , ,


Hozzászólások (3 hozzászólás)

Ogerg -
A kérdezőhöz szólnék. 1. Nem kell félni a nagyobb köbcentitől sem. Bár tudom hogy az esetem nem feltétlenül egyezik a tiéddel de én első váltós motornak liter felettit választottam, mely döntésemért sok “Te egy állat vagy” választ kaptam az ismerősöktől. Azonban zökkenőmentesen összeszoktunk. Van bőven tartalék a gépben és nincs agyon reszelve mint kisebb testvérei ahol az elenyésző lökettérfogatból próbálnak kihozni valami motor szerűt. 2. Robogók. Szerintem egy nagyobbacska lökettérfogatú Robogó igen jó választás lehet. Főleg városi szakaszon. Volt szerencsém közlekedni 1-1,5 évíg egy régi öregecske merci lámpás 400-as burgonyával. Némileg csipegette az olajat de egyáltalán nem vészesen. A gyorsítós karbi révén robogóhoz képest egész virgoncan lehetett vele közlekedni, ha pedig nyugodt az ember csuklója akkor kozmikus energiával meg jóindulattal közlekedik (3l/100km) Arról nem is beszélve hogy a rendszámozott darabokat akár 300.000 HuFt alatt meg lehet szerezni. Akkora mint egy limuzin. Kissé chopperes az üléspozíció és fejedelmi az utasnak a hely (Sőt már már sok is volt az én 2000-es burgmanomon). Raktérről nem is beszélve. A logikus döntés szerintem ez. (Arról nem is beszélve hogy marad némi forint a szebben melyet felduzzasztva 1-2 év múlva egy komolyabb gép parkolhat mellé az udvarba.) Persze mindannyian tudjuk legalábbis azok biztosan akik évek óta nem megélhetési okokból motoroznak hogy a választás nem feltétlen logikus érvek alapján születnek. Sok szerencsét és baleset mentes kilométert kívánok előre a leendő választottaddal (Nem a barátnődre gondoltam 🙂 )

Csecsebogyó -
Hali! Szerintem Mackó jól megfogalmazott mindent !! Javaslom, hogy fogadd meg a tanácsát !! 🙂 Én , más szempontott vetnék fel: – hosszabb ideig, vagy csak rövidebb időre akarom a mocit . Ha , tetszik a motorozás, akkor egyre messzebbre , egyre többet fogsz( fogtok) menni! 🙂 Ezért véleményem szerint az országútra, ( föleg 2fő + csomag) 400cm3 már kevés!! Városi közlekedésben viszont 250cm3 már doszt elég.Szerintem azon is érdemes elgondolkodnod, hogy az utasodat mennyire akarod kínozni ! 🙂

Helmets on -
185 centihez szerintem alapból felejtős a 125-250 kategória. Nem is köbcentire kell venni kezdőmotort…pl ha te súlyoddal együtt nézve a teljesítmény/tömeg arány legalább 1:5-6 az már jó kb mindehová….de habitus kérdése is, valaki erősebbel, nehezebbel sem fog meghalni más meg felcsavarodik kb bármivel mert hülye…

Előző bejegyzés

Új Alpinestars márkakereskedés nyílik Budapesten

2016. március 10., csütörtök
Üzletnyitás

Következő bejegyzés

Durva városi vadulás, az eszköz pedig egy motorosszán!

2016. március 12., szombat
Extrém

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt