Az Onroad válaszol: Honda Rebel 250 első motornak?

Tanácsadás
2016. március 10., csütörtök - Macko

Olvasónk azzal a kérdéssel fordult hozzánk, hogy élete első motorjának egy visszafogott kis cruisert választana. Vajon jó döntés? Járjuk körül!

Hirdetés


Cimkék: , , , , ,


Hozzászólások (3 hozzászólás)

Ogerg -
A kérdezőhöz szólnék. 1. Nem kell félni a nagyobb köbcentitől sem. Bár tudom hogy az esetem nem feltétlenül egyezik a tiéddel de én első váltós motornak liter felettit választottam, mely döntésemért sok “Te egy állat vagy” választ kaptam az ismerősöktől. Azonban zökkenőmentesen összeszoktunk. Van bőven tartalék a gépben és nincs agyon reszelve mint kisebb testvérei ahol az elenyésző lökettérfogatból próbálnak kihozni valami motor szerűt. 2. Robogók. Szerintem egy nagyobbacska lökettérfogatú Robogó igen jó választás lehet. Főleg városi szakaszon. Volt szerencsém közlekedni 1-1,5 évíg egy régi öregecske merci lámpás 400-as burgonyával. Némileg csipegette az olajat de egyáltalán nem vészesen. A gyorsítós karbi révén robogóhoz képest egész virgoncan lehetett vele közlekedni, ha pedig nyugodt az ember csuklója akkor kozmikus energiával meg jóindulattal közlekedik (3l/100km) Arról nem is beszélve hogy a rendszámozott darabokat akár 300.000 HuFt alatt meg lehet szerezni. Akkora mint egy limuzin. Kissé chopperes az üléspozíció és fejedelmi az utasnak a hely (Sőt már már sok is volt az én 2000-es burgmanomon). Raktérről nem is beszélve. A logikus döntés szerintem ez. (Arról nem is beszélve hogy marad némi forint a szebben melyet felduzzasztva 1-2 év múlva egy komolyabb gép parkolhat mellé az udvarba.) Persze mindannyian tudjuk legalábbis azok biztosan akik évek óta nem megélhetési okokból motoroznak hogy a választás nem feltétlen logikus érvek alapján születnek. Sok szerencsét és baleset mentes kilométert kívánok előre a leendő választottaddal (Nem a barátnődre gondoltam 🙂 )

Csecsebogyó -
Hali! Szerintem Mackó jól megfogalmazott mindent !! Javaslom, hogy fogadd meg a tanácsát !! 🙂 Én , más szempontott vetnék fel: – hosszabb ideig, vagy csak rövidebb időre akarom a mocit . Ha , tetszik a motorozás, akkor egyre messzebbre , egyre többet fogsz( fogtok) menni! 🙂 Ezért véleményem szerint az országútra, ( föleg 2fő + csomag) 400cm3 már kevés!! Városi közlekedésben viszont 250cm3 már doszt elég.Szerintem azon is érdemes elgondolkodnod, hogy az utasodat mennyire akarod kínozni ! 🙂

Helmets on -
185 centihez szerintem alapból felejtős a 125-250 kategória. Nem is köbcentire kell venni kezdőmotort…pl ha te súlyoddal együtt nézve a teljesítmény/tömeg arány legalább 1:5-6 az már jó kb mindehová….de habitus kérdése is, valaki erősebbel, nehezebbel sem fog meghalni más meg felcsavarodik kb bármivel mert hülye…

Előző bejegyzés

Új Alpinestars márkakereskedés nyílik Budapesten

2016. március 10., csütörtök
Üzletnyitás

Következő bejegyzés

Durva városi vadulás, az eszköz pedig egy motorosszán!

2016. március 12., szombat
Extrém

Ezeket olvastad már?

Motorozási technikák, 31. rész: Ideális kanyarív újratöltve

Sorozatunk 30. részében az ideális jobbos kanyarív tekintetében nem voltunk kellően körültekintőek. Így most pótoljuk az akkori hiányosságot.

Elolvasom »
Motorozási technikák

Van új a nap alatt: állítható bélések a Nolan bukósisakokban

2020. szeptember 09., szerda

A fejformádhoz, vagy éppen a motorod stílusához igazítható bukósisak-bélés? Csak addig tűnik hülyeségnek, amíg meg nem ismered a Nolan újítását.

Elolvasom »
Technika

Egy remek motoros program: jön a motoRun MINI túraverseny

2020. szeptember 02., szerda

Belföldön lesz, és a közúti száguldozáson kívül minden benne van, amitől a motorozás izgalmas. Ha szeptember, akkor motoRun MINI!

Elolvasom »
Programajánló

Téltől a nyárig: Rebelhorn Patrol motoros ruha tartósteszt

2020. augusztus 28., péntek

A Rebelhorn márka hazánkban ma még nem túl ismert. Túrázóknak szánt csúcsmodelljük, a Patrol motoros ruha pedig igen figyelemre méltó cucc!

Elolvasom »
Tartósteszt