Az Onroad válaszol: Honda Rebel 250 első motornak?

Tanácsadás
2016. március 10., csütörtök - Macko

Olvasónk azzal a kérdéssel fordult hozzánk, hogy élete első motorjának egy visszafogott kis cruisert választana. Vajon jó döntés? Járjuk körül!

Hirdetés


Cimkék: , , , , ,


Hozzászólások (3 hozzászólás)

Ogerg -
A kérdezőhöz szólnék. 1. Nem kell félni a nagyobb köbcentitől sem. Bár tudom hogy az esetem nem feltétlenül egyezik a tiéddel de én első váltós motornak liter felettit választottam, mely döntésemért sok “Te egy állat vagy” választ kaptam az ismerősöktől. Azonban zökkenőmentesen összeszoktunk. Van bőven tartalék a gépben és nincs agyon reszelve mint kisebb testvérei ahol az elenyésző lökettérfogatból próbálnak kihozni valami motor szerűt. 2. Robogók. Szerintem egy nagyobbacska lökettérfogatú Robogó igen jó választás lehet. Főleg városi szakaszon. Volt szerencsém közlekedni 1-1,5 évíg egy régi öregecske merci lámpás 400-as burgonyával. Némileg csipegette az olajat de egyáltalán nem vészesen. A gyorsítós karbi révén robogóhoz képest egész virgoncan lehetett vele közlekedni, ha pedig nyugodt az ember csuklója akkor kozmikus energiával meg jóindulattal közlekedik (3l/100km) Arról nem is beszélve hogy a rendszámozott darabokat akár 300.000 HuFt alatt meg lehet szerezni. Akkora mint egy limuzin. Kissé chopperes az üléspozíció és fejedelmi az utasnak a hely (Sőt már már sok is volt az én 2000-es burgmanomon). Raktérről nem is beszélve. A logikus döntés szerintem ez. (Arról nem is beszélve hogy marad némi forint a szebben melyet felduzzasztva 1-2 év múlva egy komolyabb gép parkolhat mellé az udvarba.) Persze mindannyian tudjuk legalábbis azok biztosan akik évek óta nem megélhetési okokból motoroznak hogy a választás nem feltétlen logikus érvek alapján születnek. Sok szerencsét és baleset mentes kilométert kívánok előre a leendő választottaddal (Nem a barátnődre gondoltam 🙂 )

Csecsebogyó -
Hali! Szerintem Mackó jól megfogalmazott mindent !! Javaslom, hogy fogadd meg a tanácsát !! 🙂 Én , más szempontott vetnék fel: – hosszabb ideig, vagy csak rövidebb időre akarom a mocit . Ha , tetszik a motorozás, akkor egyre messzebbre , egyre többet fogsz( fogtok) menni! 🙂 Ezért véleményem szerint az országútra, ( föleg 2fő + csomag) 400cm3 már kevés!! Városi közlekedésben viszont 250cm3 már doszt elég.Szerintem azon is érdemes elgondolkodnod, hogy az utasodat mennyire akarod kínozni ! 🙂

Helmets on -
185 centihez szerintem alapból felejtős a 125-250 kategória. Nem is köbcentire kell venni kezdőmotort…pl ha te súlyoddal együtt nézve a teljesítmény/tömeg arány legalább 1:5-6 az már jó kb mindehová….de habitus kérdése is, valaki erősebbel, nehezebbel sem fog meghalni más meg felcsavarodik kb bármivel mert hülye…

Előző bejegyzés

Új Alpinestars márkakereskedés nyílik Budapesten

2016. március 10., csütörtök
Üzletnyitás

Következő bejegyzés

Durva városi vadulás, az eszköz pedig egy motorosszán!

2016. március 12., szombat
Extrém

Ezeket olvastad már?

MBP M502N teszt: Elsőre közel hibátlant!

2022. augusztus 22., hétfő

Az MBP ismét régi receptet követ: egykori olasz márkát támaszt fel kínai tőkével és munkával. Az M502N viszont elsőre remek lett!

Elolvasom »
Új motor teszt

Honda ADV350 teszt: A tökéletes középpályás?

2022. augusztus 20., szombat

A Honda első pillantásra megint meglévő modelljeiből pakolt össze egy újat. Az ADV350 azonban több, mint ígéretesnek tűnik.

Elolvasom »
Új motor teszt

Dörömböl a jövő: Energica Eva Ribelle RS (2021) teszt

2022. július 23., szombat

A nagy teljesítményű elektromos motorok életképessége eddig elég kérdőjeles volt. Az Energica Eva Ribelle RS ezen akar javítani.

Elolvasom »
Új motor teszt

Sokszínű túrakabátok a Spyke kínálatából, 2. rész

2022. július 19., kedd

Az első részt folytatva két újabb Spyke túrakabát bemutatója következik. Egyiken sem véletlenül szerepel a hivatalos Dakar logó.

Elolvasom »
Termékbemutató