Mindössze néhány hete szellőztette meg a Victory, hogy minden idők legerősebb power cruiserét dobja piacra Roland Sands Pikes Peak versenymotorja, valamint Urs Erbacher tanulmánygépe alapjain Octane típusnéven. Mivel ebben a ligában versenyez a Ducati Diavel is, valami iszonyat vadállatra készültünk. A tervek szerint 2016. február 19-én megtörtént a nagy leleplezés – amely számomra legalábbis komoly csalódást jelentett..
A Victory úgy mutatta be újdonságát, mint “the modern American muscle bike”, vagyis a modern amerikai izommotor. Azt mondták a hivatalos anyagban, hogy az alaprecept lényege: nagy motor egy könnyű vázban, mindenféle komfort nélkül – minden csak a motorozásról és az erő élvezetéről szól. Ehhez képest az alapadatok sokkolóan vérszegények – legalábbis ahhoz képest, amire a talán túlzott várakozások alapján számítottunk.
Az 1179,3 köbcentiméteres folyadékhűtéses V2-es blokk 103 lóerőt ad le 8’000-es fordulaton, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 99 Newtonméter 6’000-nél. Az emlegetett Ducati Diavel 156 lóerőt és 129 Newtonmétert tud (utóbbit 5’000-es fordulaton), de a nagy hazai vetélytárs, a Harley-Davidson V-Rod is 111 Newtonméterrel tekergeti a hátsó gumit körbe. Úgyhogy nem hogy osztálya legerősebbje nem lett, hanem mindegyik közvetlen versenytársa lenyomja…
A könnyű építésmód annyiban igaz, hogy az első- és hátsó alumínium segédvázak a teherviselő blokkhoz kapcsolódnak, az Octane tömege azonban így is 243 kilogramm. Az első futómű két 41 milliméteres teleszkópból áll, amelyek nem állíthatóak és 120 milliméter a rugóútjuk. Hátul két rugóstag található, amelyeknek legalább előfeszítése testre szabható, rugóútjuk azonban csupán 76 milliméter. A fékrendszer elöl kettő, hátul egy darab egyaránt 298 milliméter átmérőjű tárcsából áll, az elsőket kettő-kettő, a hátsó egy dugattyú nyomja össze – az ABS széria.
A gyár ígérete szerint a kormányzási- és futómű geometria agresszív és jó vezethetőséget tesz lehetővé: az 1’578 milliméteres tengelytávú Octane 32 fokos szögben dönthető be, mielőtt leérnek a lábtartói. Az európai forgalmazás kezdetét még nem hozták nyilvánosságra, a kontinensünkön tervezett alapárat azonban igen: a vas 12’950.- euróba, azaz bő négymillió forintba fog kerülni. Persze nyilván nem hazánkban, de legalább az árába nem tudok belekötni. Meg amúgy is: motorról csak azután alkotunk véleményt, hogy kipróbáltuk – az elsőre csalódottá tevő számok még csodás végeredményt is hozhatnak az utakra.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »