Alig egy hónapja mutattuk be nektek a Royal Enfield közelgő újdonságát. A tegnapi nap folyamán a gyártó honlapján és videócsatornáján egyaránt hivatalosan is megjelent a masina, így végérvényesen eloszlottak a kételyek arról, vajon tényleg lesz-e szériában gyártott motor belőle. Lesz! A Himalayan végső menetpróbájára felkérték India legnevesebb off-road versenyzőjét – így mutatja be őt a videó -, CS Santosht, aki keményet csapatott a hazai újdonsággal.
Jogosan merül fel bennünk a kérdés, hogy mit takar arrafelé a hangzatos titulus. Nos, a 31 éves kolléga valóban nem porbapukizó kezdő, hiszen a kontinensnyi országból ő az egyetlen, aki már teljesítette a Dakar Rallyt. Igaz, nem egy Royal Enfield nyergében, de KTM-je hátán 2015-ben a 36. pozícióban zárt – ami mindenképpen gyönyörű eredmény.
A menetpróba után azt nyilatkozta, hogy nagyon kellemes meglepetés volt számára a motor. Aszfalton tökéletesen viselkedett, azonban – mint mondta – a legtöbb gép zavarba jön, amikor elhagyják velük a burkolt utat. A Himalayan azonban kényelemre és futóművét tekintve is minden várakozását felülmúlta. (Biztos semmi elfogultság nincs a véleményében.)
Azt is hozzátette, hogy amikor kell, pont megjön a gép ereje, viszont egyáltalán nem agresszíven. Mondjuk ez nem akkora csoda, állítólag 28 lóerőről beszélünk. A valóban ígéretesnek tűnő masina így mozog tehát a Dakart is megjárt indiai srác keze alatt terepen:
Érdemes megnézni a másik gyári filmet is, amelyben a Royal Enfield Himalayan fejlesztését mutatják be nekünk. Ezeken a felvételeken még egy prototípust láthatunk, ami a képeknél izgalmasabb, hogy a váz- és futómű fejlesztését végző angol Harris Performance tulajdonosa, Lester Harris személyesen mondja el, miként formálták valóban mindenes géppé az indiai újdonságot.
A gyár ugyanis kimondottan büszke rá – és véleményem szerint a marketing kampányukat is erre tervezik felépíteni -, hogy új modelljük a kezdetektől célirányosan kalandmotornak lett tervezve és építve. A szlogenjük is zseniális (ezt az indiaiaktól már megszokhattuk): “Az utak előtt voltak a hegyek“. Jó, nem? Ahogy elég jó a Himalayan hangja is, amelyet egy nappal korábban egy zárt körű bemutatón vett fel valaki suttyomban egy mobil telefonnal. Íme, így röfög a 410 köbcentiméteres egyhengeres:
Ezen a filmecskén érdemes megfigyelni a teljesen túrára felkészített kalandmotort is! Hátsó aludobozok, abszolút vegyes használatú gumik és a legfontosabb: a tank két oldalán levő keretekre (ezeket a többi videón is megfigyelhetitek, tehát az alapfelszerelés részei) felfogatott tartalék kannák. Hiszen a Himalayan tankja 17 literes lesz, tehát van létjogosultsága ennek az extrának. De milyen jó, hogy már gyárilag gondoltak rá!
A harmadik filmben egyébként nem a gyári, hanem egy kiegészítő felszerelésként kapható dob hangját hallottuk. A tesztvezetésen részt vett “forrás” információi szerint a gép teljesen vibrációmentesen futott (az erőforrás kiegyenlítőtengelyes konstrukció), és 130 kilométer/óra körüli sebességnél is még kifogástalanul viselkedett, sőt ott még volt némi erőtartaléka is. Mindez főleg annak fényében érdekes, hogy az új Royal Enfield indiai árát átszámítva 700’000.- és 800’000.- forint közé várják a helyi források. Így főleg izgatottan leshetjük, hogy vajon lesz-e európai forgalmazás, és ha igen, mikortól.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »