Amikor a Yamaha 2014-ben piacra dobta a valóban remekül sikerült XV950 modelljét, nem titkoltan az volt a célja, hogy folyamatos alapot biztosítson azon motorépítőknek, akik egyedi csodákat szeretnének létrehozni. Hogy mindennek egy keretet is adjanak, létrehozták a Yard Built programot, amelyben megadott szabályok alapján lehet különlegesíteni a japán gépeket – például a váz minden esetben eredeti kell hogy maradjon. Így az ezen belül született remekműveket ténylegesen egymás mellé lehet tenni és összehasonlítani. A legjobban sikerült masinák pedig akár az abszolút maximumot is elérhetik: gyári gép születhet belőlük – hiszen így jött létre az XV950 Racer is egy csodás épített gépből.
A svájci Bernben található GS Mashin műhelyét három éve alapította Tom Mosimann. Kizárólag olyan vasakat építenek, amelyeknek utcai használhatósága tökéletesen megmarad – tehát az öncélú “motorszobrok” nem képezik profiljuk részét. Az XV950 alapjain a Yard Built programon belül egy teljesen újszerű megközelítésben láttak munkához. Nem a minimalizmus, hanem egy gótikus lovag agresszív megjelenése lebegett a szemük előtt.
Az ‘ULTRA’ egy alacsony, versenyszerű megjelenésű motor lett nagy átmérőjű de keskeny kerekekkel. A Yamaha Motor Europe termékmenedzsere, Shun Miyazawa is elismeréssel nyilatkozott a gépről: “Nagy öröm, hogy Tom úgy közelítette meg a témát, ahogy azt mi is szeretnénk. Motorja megőrizte az XV szellemiségét, és radikális megjelenése ellenére rendelkezik a custom motorok egyik leglényegesebb tulajdonságával: tökéletesen motorozható. Külön öröm, hogy ezt a komoly átlényegülést nagyon egyszerű anyagokkal és szerszámokkal érte el.”
A GS Mashin XV950 építésének “ruhája” ugyanis simán 1,5 milliméteres vastagságú acéllemezből lett kalapálva és hajlítgatva. Nem csak a fejidom, de az egyedi üzemanyag-tartály is. Az alsó részt viszont az eredeti tankból hozták létre. A hátsó rugóstag pedig egy prototípus példány a K-Techtől. Az ülés és a faridomban levő egyedi világítótestek is nagyban fokozzák az egész cucc agresszivitását – előbbi egy kézimunka darab a Jose Rey Saddlery bőrdíszműves-borításával, utóbbiak a Shin Yo kínálatából származnak.
A 21 colos első- és 18 colos hátsó kerekek az eredeti kerékagyakra lettek felfűzve, de teljes mértékben megváltoztatták a motor megjelenését. Az ABS is megmaradt, így az XV950 ‘ULTRA’ biztonságos utcai használatának valóban nincs akadálya. Nézzétek meg galériánkat is – bármelyik képre kattintva elérhetitek -, sok gyönyörű részletfotót találtok benne. A GS Mashin pedig ezzel a munkájával garantáltan bekerült a nemzetközi custom körforgásba.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »