A negyedik nap a híres Salinas Grandes sivatagban zajlott. A versenyzők ismét átélhették, mit is jelent a “magaslati sivatag” kifejezés: a napi átlagos tengerszint feletti magasság 3’300 méter környékén mozgott. A Honda bajnok-aspiránsa, Joan Barreda nagyságrendileg megismételte előző napi produkcióját: nagyon keményen hajtva megnyerte a szakaszt, majd a célban kapott egy öt perces időbüntetést, amelynek következtében visszacsúszott a napi eredménytábla 4. helyére. Baklövésének köszönhetően – amelyre azonnal visszatérek – csapattársa, Paulo Goncaves a szakaszgyőztesi babért is learatta, sőt az összetettben is az élre ugrott. Az argentin újonc, Kevin Benavides a napi táblázatban és összesítésben is az ezüstös pozíciót jegyezheti, ami igen komoly eredmény!
Térjünk ki rá, hogy miért is kapnak ilyen időbüntetéseket a pilóták. A Dakar Rally útvonalán vannak szakaszok, amelyeken sebességhatárt szabnak meg a szervezők. Ezek lehetnek sűrűbben lakott részek, vagy éppen rövid burkolt utas etapok. Amikor egy ilyet elér egy motor, az itinerében is jelezve van a korlátozás, de a fedélzeti GPS is hangos csipogással jelzi számára: vissza kell venni a gázból! Amennyiben bizonyos távolság után erre nem reagál, hanem tép tovább nyélgázon, a fedélzeti rendszer elkezdi rögzíteni a büntetést. Így kapott Barreda a 3. szakaszon 1, tegnap pedig 5 percet. Amelyeket csak a saját figyelmetlenségének köszönhet… Amennyiben meg akarja nyerni a versenyt, komolyan változtatnia kell az összpontosításán!
Egyébként a dolog fordítva is működik: tegnap ugyanis a KTM-es Pela Renet hatalmasat bukott. Elsőként Laia Sanz ért oda hozzá, és mivel eszméletlenül találta, ott maradt mellette nagyjából 35 percen keresztül – ameddig a mentőhelikopter meg nem érkezett, és vákuumágyban el nem szállították a sérültet. Így Laia a szakasz végére az 53., összetettben pedig a 38. helyre csúszott vissza. Ugyanakkor a történtek kielemzése után a segítségnyújtás közben haladás nélkül töltött idejét egy az egyben jóváírták neki a szervezők, így visszakerült az általa megérdemelt összesített 18. pozícióba.
A mai, ötödik szakaszon nagyon komoly kihívások várnak a motorosokra. Egyrészt átszáguld a mezőny Bolíviába, és a szervezők szerint most jönnek a legkomolyabb navigációs kihívások – roppant könnyű lesz tehát eltévedni. Másrészt jön a verseny legmagasabb része: a napi csúcs kicsivel 4’500 méter fölött lesz! Harmadrészt pedig maratoni etap jön, ami annyit tesz, hogy a szervizcsapatok nem követhetik a mezőnyt: a nap végén a gépek azonnal a zárt parc fermébe kerülnek, és csak a versenyzők javíthatnak rajtuk bármit, de azt is csak a mért etapok során. Lehet még mindezt tetézni? Igen lehet: a mai rajttól számítva több mint 1’200 kilométert kell megtenniük gumicsere lehetősége nélkül! Könnyen lehet, hogy sorsfordító pillanatok következnek…
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 03:49:29 | – | – |
2 | 47 | BENAVIDES (ARG) | HONDA | 03:54:15 | 00:04:46 | – |
3 | 8 | FARIA (PRT) | HUSQVARNA | 03:54:55 | 00:05:26 | – |
4 | 6 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 03:55:03 | 00:05:34 | 00:05:00 |
5 | 49 | MEO (FRA) | KTM | 03:56:13 | 00:06:44 | – |
6 | 3 | PRICE (AUS) | KTM | 03:56:17 | 00:06:48 | – |
7 | 48 | BRABEC (USA) | HONDA | 03:57:14 | 00:07:45 | – |
8 | 23 | FARRES GUELL (ESP) | KTM | 03:57:27 | 00:07:58 | – |
9 | 4 | QUINTANILLA (CHL) | HUSQVARNA | 03:57:34 | 00:08:05 | – |
10 | 19 | METGE (FRA) | HONDA | 03:57:45 | 00:08:16 | – |
Helyezés | Rajtszám | Név (Nemzetiség) | Márka | Idő | Különbség | Büntetés |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | GONCALVES (PRT) | HONDA | 10:17:27 | – | – |
2 | 47 | BENAVIDES (ARG) | HONDA | 10:21:53 | 00:04:26 | – |
3 | 6 | BARREDA BORT (ESP) | HONDA | 10:22:53 | 00:05:26 | 00:06:00 |
4 | 5 | SVITKO (SVK) | KTM | 10:25:35 | 00:08:08 | 00:01:00 |
5 | 8 | FARIA (PRT) | HUSQVARNA | 10:25:42 | 00:08:15 | 00:01:00 |
6 | 14 | WALKNER (AUT) | KTM | 10:26:40 | 00:09:13 | – |
7 | 4 | QUINTANILLA (CHL) | HUSQVARNA | 10:28:02 | 00:10:35 | 00:01:00 |
8 | 3 | PRICE (AUS) | KTM | 10:28:10 | 00:10:43 | – |
9 | 49 | MEO (FRA) | KTM | 10:30:51 | 00:13:24 | – |
10 | 20 | DUCLOS (FRA) | SHERCO TVS | 10:31:28 | 00:14:01 | – |
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »