Csak az utat nézd: jön a BMW HUD bukósisak

Biztonság
2016. január 07., csütörtök - Macko

HUD, vagyis Head-Up Display. Annyit tesz, hogy minden számodra fontos információ a látómeződben van. Motoron is, ami sokat tesz a biztonsághoz.

Hirdetés


Cimkék: , , , ,


Hozzászólások (7 hozzászólás)

Csecsebogyó -
Ez , igen ! 🙂 Szerintem már rég várható volt valami ilyesminek a megjelenése! Szívesen tesztelnék egy ilyen sisakot !!! 🙂

lbx -
HUD: energiaellátás, párásodás? Az nem lesz zavaró, hogy nem tiszta a látómező, mindig ott van valami kép – pl. egy gidres-gödrös, felrepedezett jó magyar úton?

Macko -
lbx: Ebben pont az a lényeg, hogy nem “magad előtt” látod, amit odavetítenek, hanem mintha több tucat méterrel előtted lenne. Autóban is úgy működik (a BMW-nél legalábbis), hogy élesen az utat nézed (oda fókuszálsz), de közben valahogy “látod” az oda vetített információkat. Semmilyen fókuszváltoztatásra nincs szükség. Persze a bukósisakosról majd akkor tudok bármit mondani, ha kipróbáltam – addig mindez elmélet. Na de az nem most tavasszal lesz. 🙂

lbx -
Macko: Te látod az el sem küldött szöveget is? Előzőleg írtam a fókuszváltásról, de végül töröltem. Más is felmerült bennem: ez a HUD hogy fog működni, ha sisakot cserélsz, de motort nem, vagy éppen fordítva? Vagy a sisakban csupán egy display van, ami bármelyik BMW-vel kompatibilis? Mi van, ha összekarcolódik? Lehet majd cserélni? A napszemcsi, vagy a beépített napszemcsi nem zavarja? Utóbbi kb. a display felét takarja, ez nem lesz probléma? Persze a mérnökök nyilván foglalkoznak ilyesmivel is. Lehet, hogy kőbaltás vagyok, de egyre jobban beleszól az informatika a motorizációba, ami túl azon, hogy drága, véleményem szerint egyre inkább felesleges dolgokkal operál, és kezd elveszni az autózás, motorozás lényegi része: a helyváltoztatás. Már vannak olyan tézisek, melyek szerint egy autó lényegében egy mozgó számítógép, és a vevő csupán a használat jogát vásárolja meg, nem pedig a tulajdonjogot… Szóval – és ez csupán a magánvéleményem – egyre jobban nem tetszik az irány. Mintha a járművel, mint géppel már nem tudnának előbbre lépni, egyre csak az elektronikai fejlesztésekről szólnak a hírek. És ez azért hoz szomorú következményeket a magamfajta dinoszaurusznak, mert ezzel párhuzamosan a régi gépeket ellehetetlenítik, tehát nem lesz választás: idővel vagy hagyom, hogy eluralkodjon rajtam (is) a számítógépes túlélőkapszula, vagy lemondok a saját eszközzel történő utazásról…

Macko -
lbx: Csak arra reagáltam, amit itt olvastam, mást nem látok. 🙂 A kérdéseid java részére nyilván nem tudok válaszolni. Az alapfelvetéseddel pedig részben egyetértek, részben nem. Egyfelől abszolút igazad van benne, hogy az elektronikák némileg elvesznek a “tiszta” motorozásból – de személyes tapasztalataim alapján egy ma ultramodernnek számító motorral (mondjuk az S1000XR a tavalyiak közül) ugyanolyan baromi élvezeteset lehet motorozni, csak közben – tudtodon kívül – nagyon sok helyzetet kivéd helyetted az elektronika. Persze lehet kérdezni, hogy mi van ha valaki ehhez szokik és felül egy “meztelen” motorra? Ha hülye, nyilván hatalmasat fog takarni. A magam részéről nagyon jól ellennék egy olyan géppel is, amiben ABS sincs. A sajátomban a 150 ezer kilométer alatt háromszor volt rá szükségem – mind a háromszor elestem volna, ha nincs. De hogy igazad van, azt meg az bizonyítja, hogy most például azért egy 13 éves E39-re esett autócserekor a döntés, mert az még sorhatos szívó benzinmotor kézi váltóval – 10 év múlva már használtban sem fogok tudni ilyet venni (sajnos!!!).

lbx -
Macko: természetesen a kérdések költőiek voltak, hisz tudjuk, ez a cucc még csak most mutatkozik be. Ami az elektronikákat, és köztük az un. vezetéstámogató rendszereket illeti, nem vagyok botor, belátom, hogy vannak fontosak melyek még a rutinos, jó vezetőknek is jól jönnek (ilyen pl. az ABS, hogy csupán egyet említsek). Ám vannak olyanok, melyek csupán azért születnek, mert a vezetők egy része nem akar (vagy nem tud? mindegy, de akkor ne vezessen…) a forgalommal foglalkozni (pl. sávasszisztens, holttérfigyelő, követési távolság-tartó, fényváltó-automatika, stb.). És nem egy kamion, vagy egy busz esetében jelennek ezek meg, hanem személyautóban… Fentiek mellett pedig ott vannak azok a kütyük, melyeket a felfokozott teljesítmény-vágy hoz létre, mivel az átlag júzernek kevés az x le, de uralni már nem tudja (pl. kipörgésgátló, stb.). És nem utolsó sorban ott vannak az I-drive és hasonló cuccok, melyek nem hogy feleslegesek, de adott helyzetben még el is vonja a vezető figyelmét (szerintem). De hogy egy olajhőfokmérő műszert beépítenének, az nem megy – pedig gép szempontjából igen csak hasznos lenne. Ezek drágák, idővel meghülyülnek, nélkülük nem megy a gép – így megy a kukába, vagy csilliókért lehet javítani, cserélni. Természetesen értem, hogy fogyasztóknak kell lennünk, de az a baj(om), hogy akinek nincs kedve hozzá, nem marad alternatívája… De befejezem, mert eltértem a tárgytól.

Csecsebogyó -
Biz , én még változatlanul szívesen tesztelném ! 🙂

Előző bejegyzés

Három Honda az élen a Dakar 4. napja után

2016. január 07., csütörtök
Verseny

Következő bejegyzés

Fordult a kocka: tarolt a KTM a Dakar 5. napján

2016. január 08., péntek
Verseny

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt