Olaszország legendás márkák létrehozásában is nagyon erős, de az ember minden érzékszervét elvarázsolóan csodaszép járművek megalkotásában is világelsők a talján fiúk. Azonban mindezzel eddig valahogy nem mentek feltűnően sokra, hiszen állandóan a csődökről és a tulajdonosváltásokról voltunk kénytelenek cikkezni velük kapcsolatban. Mióta azonban a Mercedes-AMG átvette az irányítást az MV-Agusta háza táján, úgy tűnik, ők is kifelé jönnek a gödörből. 2015-ös értékesítési adataik legalábbis igen erősen ezt mutatják.
Az egy évvel korábbi számokhoz viszonyítva világviszonylatban 30 százalékkal több motort adtak el. Ami még érdekesebb, hogy a legerősebb húzópiacok között a növekedés a következők szerint oszlik meg: Angliában 140, Spanyolországban 54, Németországban 26, Franciaországban 20, de még a tengerentúli Amerikai Egyesült Államokban is 50 százalék. Feltűnt, hogy nem szerepelt a felsorolásban Olaszország? Valóban, ott ugyanis mindössze 0,1 százalékos csökkenést (magyarul stagnálást) sikerült felmutatni a márkának. Az összes eladott mennyiség megközelítette a 9’000 egységet – a fúziókor kitűzött évi húszezres darabszám tehát még odébb van, de az irány már jó.
Külön öröm, hogy az értékesített motorokon realizált nyereség 40 százalék volt, ami még az MV Agusta árképzése mellett is azt jelenti, hogy a drágább vasak mentek jobban. A siker két fő letéteményese a Turismo Veloce és a Dragster RR – belőlük fogyott ugyanis a legnagyobb mennyiség. Giovanni Castiglioni, a cég elnöke szerint: “A siker egyértelműen annak köszönhető, hogy az MV Agusta megjelent a túramotorok szegmensében is, és ott egy olyan motort kínált a vásárlóknak, amely valamennyi versenytársánál sokkal jobban hat az érzelmeikre. A Mercedes-AMG-vel történt együttműködés első éve nagyon sikeres lett, ami nem csoda. A két márka ugyanonnan közelíti meg a piacot: szenvedélyt, teljesítményt és adrenalint nyújt vevőinek. Jövőre pedig érkezik a minden porcikájában megújuló Brutale 800. A nemzetközi bemutatót 2016 januárjában tartjuk, pontosan 15 évvel az első Brutale debütálását követően.”
További sok sikert kívánunk, MV Agusta!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »