Amikor elkezdtem motorozni néhány évvel ezelőtt, még keménynek éreztem magam. Az első telemen még semmilyen sálat sem hordtam, és végigmotoroztam az egészet, tavaszig. Aztán ezt még párszor megismételtem – közben az egyéb ízületeim védelmére már odafigyeltem, egyedül a nyakammal nem foglalkoztam valamiért. Meg is lett az eredménye: mára úgy recseg-ropog az egész, hogy sokszor magam is megijedek tőle. Mivel pedig okos ember más kárán tanul, okuljatok a rossz példából és amennyiben a hűvös napokon is motoroztok nyakatokat és arcotokat védjétek a hidegtől! A MotoPartsShop kínálatában is rengeteg kitűnő maszk segíthet ebben – most néhányat kipróbáltam, hogy segíthessek a döntésben: melyik lesz számodra a leginkább megfelelő?
A videóban négy különböző maszk szerepel, 10 fok körüli hőmérsékleten és szélvédelem nélküli motoronAzoknak, akik kellően zárt sisakban motoroznak, amely tökéletesen elzárja a levegő útját az áll alatt és körben a nyaknál is, elegendő lehet egy nyakat védő csősál. Ez akár nyáron is hasznos – kellően vékony anyagból persze -, télen pedig egyenesen áldásos. A kabát és a sisak közötti szabadon maradó területet ugyanis tökéletesen meg tudja védeni a hidegtől, így nem járnak úgy a nyakcsigolyáitok, mint nekem. Az Arctiva csősálja annyira bejött, hogy a tesztelt példányt már nem is adtam vissza…
Amennyiben a bukód kicsit nyitottabb, és az arcod környéke is kap a hideg levegőből – azt ugye tudnod kell (és nyilván tapasztaltad is), hogy amikor gyalogosan közlekedve még nem fázol, a motoron már farkasordító tud lenni a hideg -, érdemes egy neoprén maszk segítségével leszigetelned. Ez a szintetikus anyag először a búvárruhákban bukkant fel, majd elterjedt minden olyan területen, ahol fontos a hőszigetelés. A néhány milliméter vastag matéria akár a fagyos szemből érkező áramlatokat is nem hogy elviselhetővé, hanem kellemessé teszi.
A Zan headgear két neoprén arcvédője vizsgázott a teszten. A halálfejes mintájú nyomással készült félmaszk olyan sisakokhoz lehet kellemes, amelyek a homlokot tökéletesen védik, míg a lángnyelvekkel dekorált példány a szemeink fölötti területre is kiterjeszti a jótékony hővédelmi képességeit. Természetesen mind a két kivitel rengeteg dekorációval kapható, így aki a koponyától gerjed be – mert úgy érzi igazán kemény rájdernek magát -, de szeretne homlokra is kiterjedő védelmet, az is fog magának találni ezek között. Sőt, van amelyik halálfej fluoreszkáló nyomással készült, így egy darabig világít a sötétben – csak arra kell vigyázni, nehogy egy szembe jövő autós szívszélhűdésben elhunyjon a volán mögött a látványunktól és frontálisan letaroljon minket is.
Amennyiben krosszbukóba hordanál egy ilyen neoprén arcvédőt, akkor is jó úton jársz. Hiszen terepezni hidegben a legjobb, ugyanakkor az esti hazaút – jól kiizzadva – egy kellemes off-roadozás után kimondottan gyilkos tud lenni az arc- és homloküregre. Így logikus volt egy 100% szemüveggel is kipróbálni a teljes arcot védő neoprén álarcot – az eredményt a saját szempontrendszerem alapján nagyjából tökéletesnek mondanám. Csak elég tágas legyen a sisak, hogy aláférjen a vastag neoprén!
Aki pedig a legtökéletesebb védelemre vágyik, az megint csak az Arctiva kollekciójában fog komplett kámzsát találni, amely a mellkastól a nyakon át a teljes arcot és még a fejtetőt is megóvja a hideg légáramlatoktól. Ez a megoldás szintén tetszés szerint kombinálható szemüveggel is.
Persze azzal tisztában kell lenni, hogy ha valóban aktívan végigtolunk egy ilyenben egy komplett téli szezont, tavaszra a sisak lötyögni fog a fejünkön. Ebbe a hibába bele is futottam, majd hosszú távon berendezkedtem egy nyári fejvédővel, amely alá soha nem vettem maszkot – meg egy télivel, amit már úgyis kitágítottam. Egy a lényeg: ne akarj megfelelő védelem nélkül hősködni a hidegben – elég, ha kettőnk közül nekem fáj a nyakam…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »