A japánok furcsák, módfelett különösek. Európai embernek szokatlan az életstílusuk, a mindennapijaik, a munkához fűződő viszonyuk, a szexuális irányultságaik és a különböző aberrált fétiseik. Ez utóbbihoz tartozhat az ormótlan kipufogó mániájuk, amelyet saját törvényeik erőszakolnak rájuk. Nem mindegyik motornál jelent problémát a gyári végdobbal a károsanyag- és zajkibocsájtás, ám a sportosabb modelleknél gyakori az efféle vizuális erőszak.
Láthattunk már Ducati Panigalén és MV Agustán is hurkatöltőt – ez eddig főleg az Európából származó gépekre volt jellemző a szigetország piacán. Ám a japánok most a saját gyönyörű terméküket öntötték nyakon egy jó adag moslékkal: a Yamaha R1 Akrapoviccsal szerelt változata olyan böszmére sikerült, hogy szinte hosszabb a kipufogó, mint maga a motor.
Nem kímélték a sportgép extrább változatát, az R1M-et sem, hiába csak pályahasználatra termett a paripa. A szabály az szabály, vágottszeműéknél nem viccelnek, hanem betartatják a törvényt. Akár versenypályáról legyen szó, akár utcáról. Ehelyett inkább mérlegelhetnének is néha.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »