A Honda márkát sokan a nagy motorokkal kötik össze, pedig a japán céget igazán a kis mopedjei – és azoknak Közel- és Távol-Keleten eladott milliói – tették igazán naggyá. Közülük is kiemelkedik a Honda Super Cub, a világ legnagyobb darabszámban értékesített motorja – egy évvel ezelőtt 87 milliónál tartott, azóta ez a szám nyilván növekedett. Európában is az egyik legjobban eladott motor a Honda SH modellcsaládja, amelyből az elmúlt 30 évben több mint egymillió talált gazdára. A család talán legjobban sikerült darabja, az SH300i a 2015-ös modellévre alaposan megújult.
Az alapok – amelyek a típus védjegyének számítanak – nem változtak: 16 colos nagy kerekek, teljesen lapos padlólemez – amely könnyű átlépést és kényelmes utazást biztosít – és kellően erős motor a dinamikus városi- és elővárosi közlekedéshez. Felületesen rápillantva akár azt is gondolhatnánk, hogy csak egy finom modellfrissítésről van szó – ez azonban nem igaz. A japán mérnökök alaposan belenyúltak ugyanis a robogóba.
Teljesen megújult a váz. Enyhén növekedett a tengelytáv, amely most 1’438 milliméter lett. Az új váznak köszönhetően némileg nagyobb lett az ülés alatti tárolórekesz: a gyár ígérete szerint most már tényleg belefér egy zárt bukósisak. A váz módosításának fő oka azonban nem ez volt, hanem a még jobb vezethetőség – vagyis egy valódi motorozási élményt kínáló robogó – pedig ebben közvetlen elődje is nagyon rendben volt! Az ülésmagasság is növekedett, most 805 milliméter.
Tisztességgel belenyúltak az SH300i erőforrásába is. A 279 köbcentiméteres egyhengeresnek a belső súrlódását csökkentették le alaposan, valamint áthangolták a PGM-FI befecskendezést – így elsősorban az alsó- és középtartományi nyomaték gyarapodott, ami megint csak a mindennapi közlekedést teszi élvezetesebbé. Ezzel párhuzamosan a motor takarékosabb és tisztább is lett, most már az Euro4 normát is teljesíti.
A megjelenés és a kényelem további javítását szolgálják az elöl-hátul egyaránt ledes technikájú fényforrások, valamint a Smart Key kulcs nélküli rendszere – ez automatikusan zárja-nyitja a robogót, amikor a tulajdonos (illetve a jeladó) két méterre megközelíti- vagy elhagyja a járművet. De a kényelemre is gyúrtak a Honda mérnökei: a vezetői testhelyzet egyenesebb lett mint volt. Hab a tortán, hogy ha csak egy kilogrammal is, de könnyebb lett a masina elődjénél: most 169 kilogramm menetkészen. A kétcsatornás ABS természetesen széria.
Az SH300i számos gyári kiegészítővel szabható testre: gyári fényezésű 35 literes hátsó doboz éppen úgy kérhető hozzá, mint fűthető markolat vagy szélvédő. Amennyiben továbbra is kedvező áron lesz elérhető hazánkban is, minden esélye megvan rá, hogy megmaradjon a kategória etalonjának, amely ráadásul az egyik legjobb vétel is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »