A Suzuki éppen befejezte a három napos szezonnyitó tesztjét a malajziai Sepangban, és csupa pozitív eredménnyel a zsebükben indultak haza a 2015-ös MotoGP-re való felkészülésükről. Aleix Espargaro és Maverick Vinales pilóták gyűjtötték a köröket az 5’543 méter hosszú pályán, tovább finomítva a GSX-RR-jeiket. Espargaro 137 kört teljesített, és 1,73 másodpercet javítva a tizedik legjobb lett a teszt végére. MotoGP újonc csapattársa 176 kör végeztével a tizenkettedik helyen végzett a teszten, 2.2 másodpercet javítva első idején.
Satoru Terada csapatigazgató elmondta, hogy a legfontosabb volt, hogy senki ne törje össze magát és a motort, valamint hogy a teljes háromnapos tesztet teljesíteni tudják. “Mindkét versenyző nagyszerű benyomásokat szerzett, ami megerősített minket abban, hogy jó úton haladtunk a télen, és most még motiváltabbak lettünk. A köridejükkel is elégedettek vagyunk, valamint azzal is, ahogyan végig fejlődtek a három nap során, és most tisztábban látjuk azokat a területeket is, ahol további fejlesztésre van szükség. A következő lépés, hogy optimálisan osszuk be a további teszteket, és készen álljunk az első versenyre Qatarban.”
Davide Brivio csapatvezető is nagyon boldog a teszttel, mert néhány komoly célt elértek, és a visszajelzések is megfelelőek voltak. Számára a megbízhatóság javulása volt a legfontosabb, és ezen a területen is nagy előrelépés történt. Gyakorlatilag öt teljes napon át teszteltek mindenféle különösebb műszaki probléma nélkül, ami a japán mérnökök egész télen át végzett munkájának a minőségét mutatja. Ugyanakkor az is fontos volt, hogy a versenyzők minél jobban összeszokjanak a motorokkal, és megtalálják a megfelelő beállításokat, hiszen hiába van nyerő gép alattuk ha nem tudják kihasználni. Az elektronikával is nagy előrelépések történtek, és általában megfelelőnek tartja a motorok versenyképességét, amivel örömmel motoroznak a versenyzőik.
Sepang motoGP teszt 3 napi összesített időeredményei
1. Marc Marquez (Honda) 1:58.867
2. Dani Pedrosa (Honda) 1:59.006
3. Andrea Iannone (Ducati) 1:59.388
4. Valentino Rossi (Yamaha) 1:59.401
5. Jorge Lorenzo (Yamaha) 1:59.624
6. Pol Espargaro (Yamaha) 1:59.851
7. Andrea Dovizioso (Ducati) 1:59.874
8. Stefan Bradl (Yamaha) 2:00.294
9. Bradley Smith (Yamaha) 2:00.384
10. Aleix Espargaro (Suzuki MotoGP) 2:00.486
11. Cal Crutchlow (Honda) 2:00.536
12. Maverick Vinales (Suzuki MotoGP) 2:00.964
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »