Múlt héten a BMW rekordeladásairól számoltunk be, azonban úgy látszik, hogy más európai gyártók is sikeresen zárták a 2014-es évet. A KTM a kétezres évek közepéig leginkább a kőkemény terepmotorjairól volt híres, így a piaci részesedése is a rétegmodelljeihez igazodott. Az utóbbi években viszont egyre inkább az aszfalt felé orientálódtak és olyan motorokat kínálnak, amelyekkel szélesebb vásárlóréteget célozhatnak meg. Ennek meg is lett az eredménye, már ami az eladásokat illeti.
A nyilvánosságra hozott adatokban ott szerepelnek a KTM-hez tartozó Husqvarna értékesítési adatai is. A 2007-től 2012 végégig a BMW tulajdonában lévő, eredetileg svéd márka 2013-tól az osztrákok fennhatósága alá tartozik. A két gyártó összesen 158’760 példányt gördített ki a szalonok kapuján, amely mintegy 28 százalékos növekedést jelent 2013-hoz képest. Pontosan nem tudni, hogy a Husqvarna eladásai nélkül mennyi KTM fogyott, de így is kiélezett a helyzet a bajorok és az osztrákok között – viszonyításképpen a BMW 123’945 motorkerékpárt adott el tavaly.
A KTM ezzel az eredménnyel magáénak tudhatja a leggyorsabban fejlődő gyártó címét. Ehhez az állapothoz nagyban hozzájárult az indiai Bajaj céggel kötött együttműködés, ugyanis a kisebb modelljeiket (Duke 125, 200, RC 125, stb.) a keleti országban szerelik össze, ám az összes eladott motor közel kétharmadát Európában gyártották.
Cimkék:
Egy baki folytán napvilágot látott a Suzuki GSX-S1000 teljesítménye. Amilyen hirtelen kikerült a hivatalos oldalra, olyan gyorsan el is tüntették azt.
Elolvasom »Néha egészen kicsi alkatrészek is okozhatnak nagy bajt, jelen esetben egy kínai anyacsavar miatt lett visszahívás két noalei legényre.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »