Múlt héten a BMW rekordeladásairól számoltunk be, azonban úgy látszik, hogy más európai gyártók is sikeresen zárták a 2014-es évet. A KTM a kétezres évek közepéig leginkább a kőkemény terepmotorjairól volt híres, így a piaci részesedése is a rétegmodelljeihez igazodott. Az utóbbi években viszont egyre inkább az aszfalt felé orientálódtak és olyan motorokat kínálnak, amelyekkel szélesebb vásárlóréteget célozhatnak meg. Ennek meg is lett az eredménye, már ami az eladásokat illeti.
A nyilvánosságra hozott adatokban ott szerepelnek a KTM-hez tartozó Husqvarna értékesítési adatai is. A 2007-től 2012 végégig a BMW tulajdonában lévő, eredetileg svéd márka 2013-tól az osztrákok fennhatósága alá tartozik. A két gyártó összesen 158’760 példányt gördített ki a szalonok kapuján, amely mintegy 28 százalékos növekedést jelent 2013-hoz képest. Pontosan nem tudni, hogy a Husqvarna eladásai nélkül mennyi KTM fogyott, de így is kiélezett a helyzet a bajorok és az osztrákok között – viszonyításképpen a BMW 123’945 motorkerékpárt adott el tavaly.
A KTM ezzel az eredménnyel magáénak tudhatja a leggyorsabban fejlődő gyártó címét. Ehhez az állapothoz nagyban hozzájárult az indiai Bajaj céggel kötött együttműködés, ugyanis a kisebb modelljeiket (Duke 125, 200, RC 125, stb.) a keleti országban szerelik össze, ám az összes eladott motor közel kétharmadát Európában gyártották.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »