Rendkívül könnyű helyzetben vannak manapság a túra-endurósok, ugyanis a kategória egyre jobban bővül, az eladások nagy részét az ilyen jellegű motorkerékpárok teszik ki. Ennek köszönhetően a hozzáillő ruházatból is nagy a választék, ám a legtöbben ezen a téren kénytelenek kompromisszumot kötni a felhasználás arányait tekintve. Mivel a legtöbb túra-enduró alig hagyja el az aszfaltot, ezért a ruhagyártók is inkább az aszfaltra szánt túraholmijaikat fejlesztik. Ezek nagyon jól használhatók a hosszú, kiépített utakon való motorozásra, ám terepre nem a legjobbak. Nem eléggé szellősek, nehezebb bennük mozogni. A beépített protektorok nem nyújtanak megfelelő biztonságot egy terepes bukás során, ezért aki komolyabban műveli ezt a részét a motorozásnak, az előbb vagy utóbb cross gúnyát fog húzni. Szellős és könnyű viselet, de ezzel újabb probléma akad: nincsenek zsebei, ahová a hosszabb távú, rali jellegű motorozás során a szükséges holmikat pakolhatnánk. Léteznek különféle endurós kabátok és nadrágok, amelyekre a cross meznél nagyobb fokú variálhatóság jellemző. Ilyen a Spyke egyik új terméke, a Namib GT, amely egy sokfunkciós off-road kabátból és egy strapabíró nadrágból áll.
Első ránézésre is nagyon tetszetős termékről van szó, hát még ha végigolvassuk a gyári specifikációt. A kabát anyaga 600D poliészter, amely teflon bevonattal rendelkezik. A kényelemről a hálós belső bélés és a vállaknál található sztreccs panelek gondoskodnak. Nagy melegben szükség esetén a karok lecipzározhatóak és elöl négy, hátul pedig kettő szellőzőnyílást helyeztek el a tervezők. További különlegessége, hogy az ivóvizet tartalmazó tartályt a kabát hátuljába helyezhetjük, nem kell hozzá külön hátizsákot viselni. A vízcsövet pedig tetszés szerint elöl és hátul egyaránt kivezethetjük.
A kabát magas gallérral és dupla áthajtással rendelkezik a patentoknál, így hűvösebb időben is jól szolgál. A gallér levehető arraan az esetre, ha nyakvédőt is viselnénk. A derék- és a karbőség tépőzárral állítható, hogy tökéletesen illeszkedjen a viselőjéhez. Elöl hat darab zsebet helyezte el, amelyből kettő vízálló és vannak átlátszó tartók is a különböző papíroknak, vagy az itinernek. A belsejében találunk még egy újabb zsebet és hátulra is került egy tárolórész.
A biztonságra is gondoltak a Spyke tervezői – a karokon, a vállakon és a háton fényvisszaverő elemek növelik a láthatóságot. Kétféle színváltozatban létezik: fehér-fekete-piros és fehér-fekete-sárga variációban érhető el, 46-58-as méretig. A kabát ára 45’500 forint.
A Spyke Namib GT nadrágjának anyagösszetétele hasonló a kabátéhoz. A külseje szintén teflon bevonatú 600D poliészterből készült, hátul és a térdeknél nagy szakítószilárdságú ballisztikus anyagot használtak és a térdeknél aramid belső erősítéssel látták el. A bélés természetesen itt is egy jól szellőző hálós betét. A súrlódásnak kitett részeken varrás nélküli kialakítást alkalmaztak. A csípőnél és a térdhajlatnál a szabad mozgást sztreccs betétek segítik. A medencecsontot ütéselnyelő oldalsó párnázás óvja a behatásoktól és a nadrág derekát dupla tépőzárral állíthatjuk magunkhoz. A kabáttal össze is csatolhatjuk – rögzített bújtató segíti ezt, amelybe a kabátból érkező pántokat fixálhatjuk.
A szín- és méretválaszték megegyezik a kabátéval, a nadrág ára 33’500 forint. A ruházat használatát protektoringgel és felcsatolható off-road térdvédővel javasolja a gyártó, de utólagos protektoroknak is alakítottak ki zsebeket. A terméket az EuroMotor Kft-nél vásárolhatjátok meg, amely pont holnap nyitja újból a kapuit egy teljes felújítást és átalakítást követően.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »