Sokan néztük a különféle motorépítős műsorokat a tévében és csorgattuk a nyálunkat az AMTS épített-motoros pavilonjában. Titkon kicsit irigyeltük az utca végében lakó vállalkozót, akinek – miután befizetett minden adót és tisztességesen bejelentette az alkalmazottakat – még maradt annyi pénze, hogy egy ultramenő épített motorja is legyen.
Ilyen ingerek után általában felcsapom a használtmotoros oldalakat és elkedvtelenedek, annyit kérnek a legcsövesebb forgalmis retkekért is. Mondjuk az én fejemben ilyenkor egy Vulcan, VT, Virago és hasonló, legalább kicsit OLYAN forma jut eszembe. Azonban ezek az amerikai fiúk megmutatták, hogy egyáltalán nem kell rámenni a drágább gépekre, sőt! Saját szabályrendszert és versenyt dolgoztak ki: 1. Építs egy motorkerékpárt 2. Tedd meg ezt legfeljebb egy hónap alatt 3. Hozd ki kevesebb mint 1’000 dollárból 4. Végül bírjon ki egy 90 mérföldes túrát!
Bár egyáltalán nem tűnik nagy dolognak, de nézve a képeket, szinte hihetetlen mit nem hoztak össze a srácok (és lányok!) az adott feltételek mellett. Sok olyan ügyes – és ilyesmi mókára fogékony – ember figyelmét keltette fel a dirtbag-ötlet, akik nem egy OCC költségvetésével rendelkeznek. Ha már OCC, egyetlen kitétel van a fenti szabályokon kívül: nincs Harley!
Eredetileg már tizenkét éve létezik az ötlet, mikor Poll Brown és barátai kitalálták a nagy láblógatás közben, hogy valami jobbat, viccesebbet, és SOKKAL olcsóbbat kéne csinálni, mint a nagy motorépítő versenyek. Eredetileg 500 dollár és két hét volt a szabály – így négy motor készült el. A következő évben már hatan építettek, mikor is az időlimit egy hónapra, a keret pedig ezer dolcsira nőtt.
Majd eljött az idei év, amikor már 24 motor gyűlt össze. “Mindenki magáért motorozik, maradjunk együtt, figyeljünk az előttünk haladóra, mert valószínűleg a féklámpái és minden más szar nem működik. A legtöbb motor ami megjelent összesen egyetlen fékkel rendelkezik és…” – ennyi!
Végül jöjjön személyes kedvencem, az igazi kimaxolt menőség:
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »