A Yamaha igazi csodafegyverrel készült azok számára, akik magas felépítésű sportos túra motorra vágytak, de a TDM900-at túlságosan öregecskének és ódivatúnak találták már. A milánói EICMA kiállításon mutatták be legújabb túragépüket, amely az MT-09 Tracer nevet kapta. A névválasztás egyértelművé teszi, hogy az alapok a zseniális MT-09-től származnak, amelyet megjelenésekor mi is kipróbáltunk. Már akkor felvetődött bennünk, hogy milyen jó ötlet lenne, ha a Yamaha alkalmazná a 09-es erőforrását egy csavargósabb stílusú motorban.
Augusztusban napvilágot látott az akkor még MT-09X-nek hívott kétkerekű szabadalmi rajza, ekkor már gyakorlatilag a formatervről mindent elárultak. Az egész motor kialakítása túrázásra termett, kezdve a hatékonynak tűnő idomoktól egészen a dobozok felfogatására is alkalmas hátsó váznyúlványig. A meghajtásról a már jól ismert 850 köbcentiméteres sorhármas blokk gondoskodik – a sarokszámok megegyeznek a randalírozásra alkalmas alapgéppel. A 115 lóerő és a 88 newtonméter itt is vérpezsdítő motorozást garantál annak ellenére, hogy teletankolva 210 kilogrammot nyom a mérlegen a Tracer.
Mivel túramotorról van szó, ezért természetesen az üzemanyagtartály térfogatát is megnövelték négy literrel, így a már tizennyolc literes tankkal közel háromszáz kilométert is megtehetünk egyetlen feltöltéssel. A középállvány a láncápolást is nagyban megkönnyíti, a 12 voltos aljzat pedig az elektronikus kütyükben tarthatja a lelket egy hosszabb út során.
A motor futómű kialakítása a rossz minőségű utakon is kellemes viselkedést szavatol, míg a 17-es kerekekkel megmarad a sportos kezelhetőség. A fékrendszer megegyezik az MT-09 alkatrészeivel – a vezetést blokkolásgátló és kipörgésgátló is segíti.
A motor 2015 márciusában érkezik a szalonokba és állítólag alig lesz drágább a kiindulási alapnál. Háromféle színben lesz választható – egy visszafogott szürke és két feltűnőbb, kék és bordó alkotja majd a palettát.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »