Tulajdonképpen nem pontos a jubileum számítása, hiszen a Triumph által a cruiserek királyának szánt és elsősorban az amerikai piacra tervezett Rocket III immáron 11 éve mutatkozott be a nagyközönségnek a texasi San Antonioban, Európában pedig ugyanaz év őszén a milánói EICMA keretében. Forgalmazni valóban 2004 tavaszán kezdték, így ha onnan számítjuk, idén tényleg tíz éves a mai napig legnagyobb lökettérfogatú erőforrással szerelt szériamotor címével büszkélkedő modell.
Ennek tiszteletére ismét Milánóban egy jubileumi sorozatot mutatott be a nagyközönségnek a Triumph: ez pedig a Rocket X, vagyis a tizedik évforduló modellje. Hogy nagyobb presztízse legyen, mindössze 500 darabot fognak készíteni belőle. A vas csupán optikájában tér el a széria Roadstertől: ennek legizgalmasabb része pedig a tank és a hátsó sárvédő különleges fényezése.
A szálcsiszolt alumíniumot egy-egy csíkban szabadon hagyják, és csak a Rocket X felirat kapja meg a fekete alapszínt ezen a területen. A fekete festéket két napig száradni hagyják, mielőtt egyenként felviszik a hat rétegnyi lakkot, hogy ez a különleges szépség tartós is legyen. A végső munkafázis egy szintén teljesen kézi polírozás, amelynek végeredményeként mindegyik Rocket X fényezése kicsit el fog térni a többi 499-étől. A különleges festést az 8-Ball készíti.
A Rocket X szigorúan egy személyes, hiszen csak így volt lehetséges a tank csodás motívumát végigfuttatni a hátsó sárvédőn is. A korlátozott darabszámú motorok természetesen egyedi sorszámot is kapnak, amely az olajtartályon levő polírozott alumínium plaketten jól láthatóan fel is lesz tüntetve. Egyedi részlet még a különlegességek színvilágában a matt fekete hőálló festékkel bevont dupla kipufogó is.
A jelenleg kéttagú Rocket III kínálat részei a teljesen csupasz Roadster és az abszolút túrás (mellesleg visszafogottabb teljesítményű) Touring – amelyet az egyetlen példányban létező Rocket III Turbo társaságában teszteltünk. A Rocket X szintén kizárólagos módon kapott egy nagyon apró kis szélterelő idomot a dupla lámpa fölé-mögé, amely talán egy árnyalattal kevésbé „kapaszkodóssá” teszi a vele való haladást – másrészt ismét csak azonnal felismerhető megjelenést biztosít.
A motor technikai részletei abszolút változatlanok maradnak: sem az erőforráshoz, sem a futóműhöz nem nyúltak hozzá a brit mérnökök. Nagyon szükség sem volt rá, hiszen a 2’294 köbcentiméterből felszabaduló 148 lóerő és 221 newtonméter bőven elég – főleg, hogy utóbbinak a 90 százaléka a főtengely kétezres fordulata fölött mindig a vezető rendelkezésére áll. Úgyhogy a Rocket X a „mindent a szemnek” jegyében ünnepli a típus évfordulóját a 2015-ös évben. Addig pedig járjuk körül:
Cimkék:
Komoly változtatást eszközöltek a 2015-ös Yamaha R1 technikájában. A japánok sportmotorja a megújult tartalommal újra a legjobbak közé tartozhat.
Elolvasom »Nem kellett sokat várni az MT-09 alapú túragépre, a Yamaha az idei EICMA-n mutatta be az egyik legizgalmasabb újdonságát. Három hengerrel csak jó lehet.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »