A Hero MotoCorp megújította számos modelljét, többek között az Indiában legendásnak számító 100 köbcentiméteres erőforrását, amely köré több modell is épül. Két és fél évvel ezelőtt összefogtak az újonnan alakult, korábban a Harley Davidson által pártfogolt Erik Buell Racinggel – ennek a kapcsolatnak köszönhetően rövid időn belül Európában is kaphatók lesznek India egyik legnagyobb motorkerékpár gyártójának a termékei. Ezt megelőzően a Hero a Hondával állt komoly viszonyban, így bátran mondhatjuk, hogy van tapasztalatuk a megbízható gépek gyártásában.
Ázsiából az öreg kontinensre egy fickós kiállású, negyedliteres sportbringával kívánnak betörni. Tüzetesebben szemügyre véve a HX250R-t, felfedezhető a költséghatékonyság, de ha megfelelő árat társítanak hozzá, akkor komoly fejvakarást okozhatnak a konkurens gyártóknak.
A jól bevált, ám átdolgozott 100 köbcentis erőforrással hajtott Herok közül a Splendor Pro Classic a legszebb
A kisebb méretosztály sem maradt érintetlen, a változást leginkább az erőforrásnál figyelhetjük meg. A jól bevált 100 köbcentiméteres lökettérfogat változatlan maradt, a teljesítménye sem nőtt számottevően – 7,7 lóerő helyett fél lóerővel többet, 8,2 lóerőt képes rászabadítani a talajra. Sokkal inkább az olcsó üzemeltetés és az alacsony fogyasztás lebegett a mérnökök szeme előtt – pontos adatot nem közöltek, de borítékolható, hogy nem egy iszákos blokkról van szó. Az eredeti konstrukció gyermekbetegségektől mentes volt, így remélhetőleg a főbb elemeiben változatlan erőforrás továbbra is a megbízhatóság indiai példaképe lesz. Az egyhengeres több kétkerekűben is zakatol: a Passion Pro, a Passion XPro és a Splendor Pro Classic közül az utóbbi a legszemrevalóbb. Nem csoda, hiszen kinézetében a nagynevű Royal Enfield Continental GT-re hajaz, amely egy különleges retró bringa. A gyári videóból viszont kiderül, hogy csak egy gyengécske hasonmás az Enfieldhez képest – ezt az olcsó másolat hatást az Awolnation, Sail című zenéjére hasonlító aláfestés csak tovább erősíti.
Nemsokára újabb modelleket láthatunk a Hero háza tájáról, amelyek az európai motorosoknak olykor mókásnak hatnak, mégis a világ egyik legnagyobb motorgyártójáról beszélünk – valószínűleg tudják, hogyan kell csinálni. Szokjunk hozzá, előbb vagy utóbb, de itthon is az utcakép részévé válhatnak ezek a józan közlekedési eszközök.
Cimkék:
Az MV Agusta kedves gesztussal óhajt hozzájárulni Milánó közbiztonságának fenntartásához. Ezért Rivale 800-asokat alakították át kék-fehérre.
Elolvasom »Elsőre nagyon szarkasztikus látványt nyújt ez az elektromos robogóból épített kínai járgány, amely szerencsére nem közlekedési célokra készült.
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »A Benneli régen várt csupasz párosa megérkezett: a Leoncino 800-at bemutatjuk, a Trail változatot pedig alaposan ki is próbáljuk.
Elolvasom »Tavaly év végén egy rendhagyó élő adással jelentkeztünk. Akkor nem terveztünk új műfajt hozni az Onroad.hu felületére - most mégis folytatjuk.
Elolvasom »