A 29 éves királyi sarj az Invictus Games rendezvényére indult – ennek a sérült sportolók számára létrehozott megmérettetésnek ő az egyik védnöke. Az ő pozíciójában ez az “indult” természetesen azt jelenti, hogy a biztonságáért felelős erőkkel együtt egy két Range Roverből és négy Honda VFR1200F-ből álló konvoj kelt útra. Röviddel a start után a menetoszlop nagy sebességgel haladt a Regent Streeten, amikor a Harry előtt szabad utat biztosító első motoros frontálisan belecsapódott egy vele szembe kikanyarodó Toyota Priusba.
Az ütközés óriási erejű volt, a pilóta kilenc méteres repülés után csapódott az aszfaltra, a taxiban pedig valamennyi légzsák aktiválódott a vezető körül. A Harryt szállító autók biztonsági okokból az ilyenkor szokásos protokollnak megfelelően száz méterrel a baleset után álltak csak félre, és a Herceg nem is szállhatott ki a terepjáró hátsó üléséről. A testőrök onnan szaladtak vissza megnézni kollégájukat.
A motoros a Scotland Yard’s Special Escort Group alkalmazottja. (Ennek a speciális egységnek a tagjai mind különösen magas szinten képzettek, hiszen a királyi család valamennyi biztonsági- és kísérő feladatát ők látják el. Járműveiken kék villogót használnak, szirénát azonban nem.) Őt a mentők kórházba szállították, majd kivizsgálás után haza is engedték – szinte sérülés nélkül úszta meg az esetet.
A Toyota Prius sofőrje rosszabbul járt: a tűzoltók csak a tető levágása után tudták kiemelni az összeroncsolódott autóból – ez azért némileg mutatja az ütközés erejét. Őt nem is engedték ki a kórházból, de a hivatalos információ szerint állapota stabil, tehát nincs életveszélyben.
Természetesen a Metropolitan Police is vizsgálatot indított a tegnap 9:40-kor történt baleset ügyében, mint ahogy a SEG is belső ellenőrzés keretében igyekszik kideríteni, hogyan lehetne elkerülni a jövőben bármilyen hasonlóan súlyos esetet. Amelyet nem mellesleg a keresztutcában levő térfigyelő kamera képén teljes egészében meg is nézhettek.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »