Tavasszal pletyka szinten már felmerült, hogy a Honda az idei újdonságnak számító CBR300R csupasz megfelelőjét is piacra fogja dobni – illetve egy fantáziarajzot is láthattunk róla. A hasonló szóbeszédek ritkán születnek meg alap nélkül – itt is vélhetően inkább szándékos szivárogtatásról lehetett szó. Jövőre ugyanis valóban érkezik a ruhátlan változat, amely a CB300F névre fog hallgatni.
A kis egyhengeres sportmotor nagyon praktikus kialakítású masina, és akik szimpatizálnak a kategóriával, azok vélhetően jó társra is találnak benne. Sokan azonban nincsenek annyira oda a sportmotorokért – jobban szeretik a magukból többet mutató csupasz bringákat. Nekik készül az újdonság.
A technikai alapok ugyan azonosak: 286 köbcentiméteres, egy hengeres DOHC erőforrás, amely hat sebességes váltón keresztül hajtja a hátsó kereket. Természetesen PGM-FI üzemanyag befecskendezés eteti a blokkot, amely 30 lóerővel mozgatja a gépet. A futómű szintén nem változott: elöl 37 milliméteres teleszkópok, hátul egy központi rugóstag, amelynek előfeszítése öt fokozatban állítható. A fékek elöl-hátul 296 és 220 milliméteres tárcsákkal dolgoznak.
Ami jelentősen módosul, az a vezető testhelyzete: némileg egyenesebben foglalhatunk majd rajta helyet, mint sportos elődjén. A motor tömege is kevesebb lesz: 156 kilogramm teljesen menetkészen. Amelyben a 15,5 liternyi üzemanyag is benne van – mivel nyilván kedvezően fog fogyasztani a kis masina, egész tisztességes hatótávra készülhetnek leendő tulajdonosai.
Az Egyesült Államokban kizárólag piros színben lesz kapható ez a mindennapi ingázásra remek választásnak tűnő újdonság. Ottani árából – négyezer dollár, amely nagyjából 950’000.- forint – természetesen nem kell semmilyen következtetést levonni. Hazai bevezetéséről és áráról nyilván idejében kapunk majd információt, amelyet haladéktalanul megtudtok ti is!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »