Egykor az endúró azt jelentette, hogy mindhova eljutni képes motorkerékpár. Mára a piaci követelmények – vagyis a vásárlók által diktált igények – következtében a kategória felső rétege csupa nagy, nehéz és erős motorból áll. Sokkal inkább az aszfalton történő haladásra vannak optimalizálva, mint a burkolatlan utak meghódítására. A „hibát” persze nem a mérnökökben kell keresni: a felmérések egyértelműen bizonyítják, hogy az ilyen motorokat már csak használóik egészen elenyésző része viszi terepre. Pedig a motorok még most is tudják, amit kell nekik – így például a Suzuki újdonsága, a DL1000 V-Strom is.
Az egykor piacvezető japán gyártó hazai képviselete joggal büszke azt ezt bizonyító videóra. Egyrészt elindult a márka motorkerékpár-szekciójának új Youtube-csatornája (rajongók, lehet feliratkozni!), másrészt az első kisfilm egy teljesen saját készítésű, ugyanakkor a legteljesebb mértékben professzionális videó. Amely fényesen bizonyítja, hogy a terepen történő használat lehetősége a legteljesebb mértékben benne van az új ezres túraendúróban is.
A filmet a Hungaroring közepén elterülő csodaszép off-road parkban forgatták a terepmotorozásban finoman fogalmazva is jártas (24 évnyi motokrossz versenyzői múlttal és rengeteg győzelemmel rendelkező) Tóth Ádám segítségével. Fontos tudni, hogy a motor teljesen széria állapotban volt – tehát szó nincs futómű-tuningról és egyebekről -, mindössze kapott egy pár Continental TKC80 abroncsot. Illetve annyi kiderül a videóból, hogy a laza talajon komoly nehézséget okozó állandóan működő blokkolásgátlót is kiiktatták. A Suzuki kipörgésgátlója több fokozatban állítható és ki is kapcsolható, az ABS azonban (nyomógombbal legalábbis) nem. Így viszont a gép egyértelműen bizonyítja, hogy mindent tud, amit kell, vagyis a lehetőség benne van!
A motor tesztjét hamarosan olvashatjátok itt az Onroad.hu-n is!Ezt olvastad már?
Cimkék:
Motorral életben maradni csak ésszel lehet. Videónk főhősének ilyen nincs, de így is túlélt egy durva ütközést. Mert a szaltó megy neki!
Elolvasom »A szervezőket is meglepte, milyen sokan vettek részt az első magyarországi oldalkocsis összejövetelen. A képek alapján tényleg jó buli lehetett!
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »