Egykor az endúró azt jelentette, hogy mindhova eljutni képes motorkerékpár. Mára a piaci követelmények – vagyis a vásárlók által diktált igények – következtében a kategória felső rétege csupa nagy, nehéz és erős motorból áll. Sokkal inkább az aszfalton történő haladásra vannak optimalizálva, mint a burkolatlan utak meghódítására. A “hibát” persze nem a mérnökökben kell keresni: a felmérések egyértelműen bizonyítják, hogy az ilyen motorokat már csak használóik egészen elenyésző része viszi terepre. Pedig a motorok még most is tudják, amit kell nekik – így például a Suzuki újdonsága, a DL1000 V-Strom is.
Az egykor piacvezető japán gyártó hazai képviselete joggal büszke azt ezt bizonyító videóra. Egyrészt elindult a márka motorkerékpár-szekciójának új Youtube-csatornája (rajongók, lehet feliratkozni!), másrészt az első kisfilm egy teljesen saját készítésű, ugyanakkor a legteljesebb mértékben professzionális videó. Amely fényesen bizonyítja, hogy a terepen történő használat lehetősége a legteljesebb mértékben benne van az új ezres túraendúróban is.
A filmet a Hungaroring közepén elterülő csodaszép off-road parkban forgatták a terepmotorozásban finoman fogalmazva is jártas (24 évnyi motokrossz versenyzői múlttal és rengeteg győzelemmel rendelkező) Tóth Ádám segítségével. Fontos tudni, hogy a motor teljesen széria állapotban volt – tehát szó nincs futómű-tuningról és egyebekről -, mindössze kapott egy pár Continental TKC80 abroncsot. Illetve annyi kiderül a videóból, hogy a laza talajon komoly nehézséget okozó állandóan működő blokkolásgátlót is kiiktatták. A Suzuki kipörgésgátlója több fokozatban állítható és ki is kapcsolható, az ABS azonban (nyomógombbal legalábbis) nem. Így viszont a gép egyértelműen bizonyítja, hogy mindent tud, amit kell, vagyis a lehetőség benne van!
A motor tesztjét hamarosan olvashatjátok itt az Onroad.hu-n is!Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »