Létezik egy apró manufaktúra Franciaországban, akik kimondottan exkluzív luxuskivitelű motorokat építenek. A Midual márkát két testvér, Francois és Olivier Midy alapította a kilencvenes évek elején. Legutóbbi modelljük bemutatása óta már eltelt csaknem tizenöt év, azonban néhány hónappal ezelőtt bejelentették, hogy augusztus közepén valami különlegességgel óhajtanak előállni. Augusztus 17-én megtörtént a nagy leleplezés Kaliforniában, a Pebble Beachen. A Concours d’Elegance az ötvenes évek óta a legmenőbb benzinvérű rendezvény, kimondottan vastag pénztárcával rendelkező egyéneknek. Csakis a leggyönyörűbb és legritkább járműveket mutatják be itt évről-évre és nagyon komoly háttérrel rendelkező személyek és vállalatok állnak a rendezvény mögött. Ez tehát elárulja, hogy a Midual új modellje nem egy egyszerű motorkerékpár.
A Type 1 névre keresztelt klasszikus kinézetű motor megörökölte az előd Midual 900-as koncepcióját – a keresztben beépített boxermotor összesen 1’036 köbcentiméteres lökettérfogattal rendelkezik. Ebből százhat lóerőt és kereken száz newtonméter forgatónyomatékot csalogattak elő a Midy testvérek. A BMW boxereivel ellentétben itt az egész DOHC vezérlésű motor vízhűtéses, nem csak a hengerfej és egy gyönyörűen megmunkált alumínium vázban foglal helyet az erőforrás.
A keresztben beépített bokszermotor 1’036 köbcentijéből százhat lovat csaltak elő, de itt nem is ez a lényeg – a motor minden egyes alkatrészén látszik, hogy igényes vevőknek készült
A tizennégy liter űrtartalmú üzemanyagtartály tetejére építették a műszerek többségét, amely így egészen érdekesen mutat – nekem kifejezetten tetszik ezzel a furcsa megjelenéssel. A rugózó elemeknél sem adták lejjebb az Öhlinsnél, így elöl-hátul minőségi svéd alkatrészek pompáznak. A Midual fékeiről a Brembo gondoskodik.
Hiába tart már több mint egy éve a tesztelés, nagy valószínűséggel csak 2016-ban viheti haza az első Type 1-et a szerencsés tulajdonosa, addig nem kezdik el a forgalmazást. A gyártó tervei szerint rendkívül kis darabszámban készül majd az új Midual – mindössze harmincöt példányt kínálnak eladásra. Ehhez a kis darabszámhoz és a modell exkluzivitásához mérten a vételár is rettenetesen borsos lesz: egyenként mintegy 44 millió forintnyi összeget kérnek ezért a klasszikus vonalvezetésű, ám modern műszaki tartalmú motorért.
Cimkék:
Tizenötmillió forintot kell leszurkolnunk a Confederate kasszájánál, ha egy különleges amerikai vasra vágyunk. Feltéve, ha maradt még a limitált kiadásból.
Elolvasom »A megszokott nyár végi kawás esemény idén újdonságként egy izgalmas tájékozódási túra lesz - na meg remek buli! Téged is vár a LimeRide!
Elolvasom »A Niu MQi GT-t tavaly már bemutattuk. Idén megjelent az EVO változata, amely sokkal gyorsabb lett. Napokig nyúztuk, hogy mit tud.
Elolvasom »Sajnos a motorozásban benne van, hogy hirtelen minden megváltozik. Olvassátok el Zoli igaz történetét a durva baleset hatásairól.
Elolvasom »A Benneli régen várt csupasz párosa megérkezett: a Leoncino 800-at bemutatjuk, a Trail változatot pedig alaposan ki is próbáljuk.
Elolvasom »Tavaly év végén egy rendhagyó élő adással jelentkeztünk. Akkor nem terveztünk új műfajt hozni az Onroad.hu felületére - most mégis folytatjuk.
Elolvasom »