Sokak szerint az igazi motort V2-es erőforrás hajtja. Megint másik aranyigazság, miszerint a köbcentit csak még több köbcentivel lehet pótolni. Vagyis az igazi motor legyen vé betűt formázó két hengeres – és minél nagyobb. Na de ekkora? Mert a különcségével világhírűvé vált angol nukleáris mérnök, Allen Millyard akkora szörnyeteg építését fejezte be a közelmúltban, amilyet talán még nem látott a világ.
Állandó olvasóinknak nyilván beugrottak a brit zseni által eddig épített különlegességek: a tizenkét hengeres Kawasaki, vagy éppen a Viper motoros rettenet. Úgy látszik arra jutott, hogy a legnépszerűbb hengerszámmal- és elrendezéssel is létrehoz valami eredetit. Fogott hát kettő darab Pratt & Whitney R1340 hengert – amelyek eredetileg repülőgép erőforráshoz lettek gyártva. Ezzel véget is ért a “széria” alkatrészek sora: minden mást egyedileg és házilag készített el az erőforráshoz.
Maga hozta létre a főtengelyt, a forgattyúsházat, és minden egyéb alkatrészt. Az erőforrás száraz karteres kialakítású, az üzemanyagot SU karburátorok juttatják a két aprócska hengerbe. A hengerenként két gyújtógyertyás szerkezet első nyilvános beindítására már több mint egy éve került sor – akkor még nem volt köré álmodva maga a motorkerékpár. De a hang már ezen a videón is lúdbőröztető…
Azután természetesen meg kellett alkotni a járművet magát. A brutális motor semmilyen létező vázba nem fért bele, így Allen épített egyet a semmiből. A hengerek stílusvilágához leginkább illeszkedő stílusban készítette el a tankot és az egész körítést – beleértve a kormányt, a kipufogót, a lámpát, a műszeregységet, illetve személyes kedvencemet, a kürtöt.
A végeredmény impozáns lett, a “the Flying Millyard” névre keresztelt rettenetes szörnyeteg pedig szubjektív véleményem szerint meseszépre sikeredett. Ilyen, amikor már a kész motorkerékpárban röffentik be a gigantikus vékettest:
Allen szerint a “the Flying Millyard” nagyon jól motorozható járgány lett. Első próbaútján készítette záró videónkat, amelyen a hűvös őszi angol időjárásban is nagyon kellemes élményeket szerzett legújabb gyermekén robogva. Azt írta, hogy nagyon megnyugtató érzés motorozni a géppel, csak a kilométeróra szorul némi pontosításra, mert érzése szerint erősen félrehord. Mindegy, a lényeg: így megy az öt literes V2-es:
Cimkék:
Ilyen trike nem sok futkos a világon - és most még meg is lehet venni! Na jó, nem túl olcsón...
Elolvasom »A gigantikus indiai piacon teljesen másként értelmezik a motorozást, mint mi. Ott a kétkerekű kalandor rájderek is beérik száz köbcentivel.
Elolvasom »Egykoron a Yugotours szervezte a Jugoszláv társasutakat. Mi most magunknak szerveztünk egy motoros túrát a Balkán irányába.
Elolvasom »A világ legmotorizáltabb részén rengeteg hasonló moped rohangál - felénk a Malaguti Spectre GP 125 versenytárs nélkül támad.
Elolvasom »Motorosként az egyik legjobb dolog új motort venni. Hát még akkor, ha mi bonthatjuk ki a dobozból és mi szereljük össze!
Elolvasom »Olvasónk körültekintően vásárolt egy használt motort. Majd kiderült, hogy korábban totálkáros volt, sőt halálos baleset részese.
Elolvasom »