Idén szerencsésen indult a motoros szezon: szép tavaszias időt kaptunk ajándékba egy eleve enyhe tél után. Így remélhetőleg a nyár is hamar eljön. Amely sokak számára motoros szempontból már nem az ideális időszak, hiszen a most még kellemes viseletnek tűnő motoros ruha egyre elviselhetetlenebbé válik majd, ahogy melegszik az idő. Szokták mondani, hogy motorozni 20 és 25 fok között jó – ami főleg bőrruhában igaz is. Utána egyre jobban rád rohad a nadrág és a kabát is. Ugyanakkor mégsem jó lejjebb adni a biztonsággal kapcsolatos igényeket, mert bárhol és bármikor eleshetünk. Akkor pedig nagyon nem mindegy, mi van rajtunk. Még ha izzadtak is vagyunk alatta.
A Ventz nevű újítás lényege az, hogy amint a motor mozgásba lendül, a lehető legnagyobb fokú légáramlás induljon meg a kabát alatt. Légáramlás pedig csak úgy jöhet létre, hogy megfelelő mennyiségű levegő lép be az adott térbe. Ez a nyitható szellőzők esetében viszonylag korlátozott, hiszen például a kabátujjakon levő kicipzározható nyílások nem merőlegesek a légáramlásra. A Ventz egy kis műanyag betét, amelyet a kabát ujjaiba kell illeszteni, és ott rögzíteni. Innentől kezdve a levegő már folyamatosan áramlik a dzseki belsejébe.
Amennyiben létrejön a beáramlás, a mindenképpen meglevő kilépőnyílásoknál (nyak és derék) azonnal fellép a szívóhatás, és a légáramlás egyre hatékonyabban hűteni kezdi a felsőtestet. Az alábbi grafikonon jól látszik, hogy alapesetben folyamatosan nő a ruha alatt a hőmérséklet, majd a Ventz behelyezése után erősen csökkenni kezd – csak a teljes megálláskor növekszik újra meg egy kicsit.
A gyártó vizsgálatai alapján az alapállapothoz képest jó negyedével csökken a kabát alatt a hőmérséklet – ami nagy melegben vaskos tizenfokokat is jelenthet. Ráadásul nem csak a vezető, hanem az utas számára is. Nagyon nem mindegy! A kis betétek anyaga természetesen úgy van megválasztva, hogy amennyiben egy nagyot esnénk, véletlenül se törjön szilánkosan. Így nem kell attól aggódnunk, hogy a motoros baleset után évekig szedegethetjük bőrünk alól a színes műanyag darabkákat. Apropó színek: a Ventz többféle árnyalatban kapható, így mindenki motorjához, vagy éppen ruházatához tud választani.
Ráadásul nem is kerül veszélyesen sokba, hiszen az angliai ára 19.99 font – a nagyságrendileg 7’500.- forint pedig jóval olcsóbb, mint egy hálós kabát. Ami soha nem nyújt olyan hatékony védelmet, mint egy bőrruha…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »