A táj ugyan gyönyörű, balról a Somló-hegy tornyosul fölénk, impozáns látványt nyújt a várrom a magasban, de inkább járó motor mellett szemlélnénk továbbra is.
Forgalmi akadályt képezve 70-80 között gurulunk, minél tovább tartson ki a maradék benzinünk. Nálam a kis GS a 16 literes tankkal, 4,2 átlagfogyasztással a számítógép szerint már nagyon a végét járhatja a 380 megtett kilométerével, mikor beérünk Sümegre, ahol hálát adunk az égnek, hogy végre megpillanthatunk egy benzinkutat. A benzinkút mérőjének a csalásával számolva is szinte üres volt a tank, 16,1 litert sikerül belenyomni az ülés alatti tankba. Nem hiszem, hogy egy-két decinél több lett volna a motorban. Bár nem aggódtam, mert statisztikailag nagyon kicsi lett volna az esélye, hogy két héten belül másodjára is leálljon alattam a motor benzinhiány miatt.
Némi elemózsiát veszünk magunkhoz a tankolás után, hogy újult erővel vághassunk neki a tavasbarlang városáig, a Tapolcáig vezető útnak. Itt a Bike Maratonról ismerős körforgalmakat magunk mögött hagyva elrobogunk Zalahaláp felé, de itt újból olyan lendületesen haladunk (örülve a teli tanknak), hogy hiába dudálok Fazervinnek, hogy lassítson, mert lesz itt egy megoldandó kérdés, ő ösztönzésnek veszi, és még jobban odarántja a gázt. Így fogalmunk nincsen arról, hogy milyen 200 éves örökzöldet találnánk a faluban, de ezt később a google-nek hála, sikerül kibogarásznunk a világhálóról.
Nyirádot elhagyjuk, majd Halimbán keresztülmegyünk, hogy megfejtsük, milyen gyógykészítmény származik a településről. Történetesen Halimbáriumnak nevezik ezt a különböző gyógynövényekből álló teakeveréket, amelyet a néhai Dr. Szalai Miklós esperes úr kísérletezett ki. Végre rákanyarodunk a jolly jokernek számító balatonfelvidéki, Veszprémtől Tapolcáig húzódó, festői szépségű útra, ami keresztülhalad a Művészetek Völgyének is nevezett Kapolcs térségén.
Pula után megpillantjuk a következő feladvány megfejtését, nevezetesen a műemléknek számító háromlyukú hidat. Figyeljük a kilométerköveket, mert az a kérdés, hogy melyik után láthattuk a nevezetességet.
Innen már nem kell sok, hogy Vigántpetend mellett található parkolóba beálljunk, hogy befejezzük a verseny második szakaszát. Idén sem marad ki a művészi vénát feltáró feladat, minden csapatnak papírra kell vetnie, hogy számára milyen élményt jelentett eddig a túra. Bármit lehet rajzolni, ezt több-kevesebb sikerrel végre is hajtjuk, bár be kell ismernem, a fejemben még jobban mutatott maga a koncepció, mint amit a papíron láthatunk a dolog végeztével. De sebaj, másnak talán még ennyire sem sikerült!
Már alaposan korgott a gyomrunk, mikor az etap végére értünk, nemhogy a rajz megkomponálása után, így benyomunk egy pár szelet hagymás-paprikás zsíros kenyeret, miközben sztereotip módon az olasz motorokra terelődik a szó és azokat pocskondiázzuk. Személy szerint nincs velük bajom, de akad a társaságban olyan, aki megjárta már vele. A beszélgetést azzal zárjuk, hogy nem olyan rosszak a talján vasak, mint ahogyan a pletykák tartják. A dologra végül egy Apriliás srác helyezi fel a koronát, aki a versenytől függetlenül érkezett a pihenőbe, majd próbálja meg elhagyni azt, sikertelenül. Irányjelzés, kikanyarodás, majd a kigyorsítás helyett a nagy semmit látjuk. Egy darabig tologatja, nézegeti, hogy mi lehet a baja, majd visszatolja a parkolóba. Páran mi is odasietünk, hátha tudunk valamit segíteni, de minden tőlünk telhető próbálkozás sikertelensége után a fiú motormentőt hív, mi meg sok sikert kívánva folytatjuk utunkat immár az utolsó szakaszon.
Keresztülhajtunk Nagyvázsony községén, elhaladunk Kinizsi vára mellett, hogy Mencshely felé vegyük az irányt. A verseny előtt már nagy volt a sürgés-forgás a rendezvény hivatalos Facebook oldalán. Nem ártott figyelemmel kísérni a dolgokat, mert értékes információmorzsákat szórtak a versenyzők elé már hetekkel korábban. Ilyen volt például a feladatlapon is megjelenő Örkény novella. A feladat így szólt: „Tudod hol játszódik Örkény: Csillag című egypercese és arra haladj tovább”. Aki vette a fáradságot és végigolvasta annak idején a sztorit, az tudta, hogy Dörgicse felé kell menni. Aki nem tette, az némi fejtörés és térképbújás után rájöhetett azért.
A verseny további részén a következő utasítások alapján próbálunk meg tájékozódni és haladni: “Na itt már Akali felé ne menj! – A víziszínpaddal ellátott településen gurulj keresztül. – Vazult tartsd a jobbodon! – Ne menj Fő felé, inkább haladj rajta – Tóték most nem számítanak – A bor alapanyagáról nevezett településen ne észak felé fordulj! – A Balaton északi partjának fővárosába érve, a körforgalomból az első kijáraton hajts ki!”
Így tehát Balatonszőlős központjában véletlenül sem fordulunk Tótvázsony felé, hanem inkább Fürednek vesszük az útirányt. Itt a főútra leérve óriási autósor fogad minket, nagyon lassan tudunk csak haladni. A hűtő alaposan dolgozik, búg, mint egy repülőgép. Nem akarom tovább kínozni a masinát, de előttünk pár autóval egy rendőrautó ácsorog a sorban, mellettünk meg záróvonal van végig.
Kicsit tanakodunk Fazervinnel, hogy mindketten mennénk, mert kezd az agyunk is megfőni, nem csak a motor, mi legyen. Úgy határozok, hogy kiteszem az indexet és kulturáltan, szépen lassan, oldaltávolságot tartva, de a szembeforgalmat nem zavarva előrecsorgok a sor mellett, és ha a rendőrautó reakciója negatív, akkor Ervin is követ engem. A terv beválik, normális rendőr lévén nem köt belénk, hogy mit képzelünk mi, hanem enged haladni.
Ezután kissé sikerül elkottáznunk a feladatlapot, mert rossz irányból közelítünk Felsőörsre, így nem találjuk a keresendő kilátót. Inkább visszafordulunk, a verseny során először, mert eszembe jut, hogy láttam egy táblát, csak éppen elkapott mindkettőnket a hajcihő az előzgetések közben, így elszalasztottuk a lekanyarodást. Sikeresen megtaláljuk a beszédes nevű Szabadság-kilátót, innen pedig egy kövér gázzal elszáguldunk a célba, ami történetesen nem más, mint a rajt mellett lévő sport komplexum és csillagvizsgáló.
Kellemes fáradtságot érzünk mindannyian magunkon, de ahhoz képest, hogy utolsó csapatként indultunk, még jó páran versenyben voltak a csapatok közül. Alig várjuk már, hogy elfogyaszthassuk a vacsorát, mert az otthonról hozott elemózsia már réges-rég elfogyott.
Egy-egy tál kiadós gulyás után még beszélgetünk a többi versenyzővel, míg elkezdődik az eredményhirdetés. Végre beérkezik az utolsó csapat is, így az összesítést követően kezdődhet a díjak és oklevelek kiosztása. Már régen ránk sötétedett, mire mindenki kézhez kapja, ami jár neki – a lényeg pedig az, hogy mindenki boldog. Mi a 17. helyen végzünk, ami tekintve azt, hogy néha kissé elkapkodtuk a menetet, egyáltalán nem rossz eredmény, főleg úgy, hogy negyven fölött volt az induló csapatok száma.
Ismét egy szuper napot zárhatunk, ami tele volt élményekkel és rengeteg tanulsággal. A legfőbb tanulság, hogy soha ne rohanj! Gondold át, tervezd meg, hogy merre mész, és légy mindig körültekintő. A nap vége felé mindenki elfárad, így nagyobb a lehetősége annak, hogy hibázunk. Szerencsére ez vezetéstechnikailag nem mutatkozott meg számottevően, annál inkább a hibapontokban. Akarva-akaratlanul, a vége felé becsúsztak plusz kilométerek és dolgok, amikre nem tudtunk válaszolni. De ezek nem számítanak, a lényeg az, hogy az idei Karasna Kaland tájékozódási verseny és jótékonysági túra ismét összehozott egy jó társaságot, akik egész álló nap, a forróság ellenére egy csapatként, mégis külön-külön, egymás ellen versengve gurultak egy jót. Reméljük jövőre is veszik a fáradságot a szervezők és megrendezik ezt a megmérettetést egy hasonlóan szemet gyönyörködtető és kellemes kikapcsolódást nyújtó tájegységben.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »